Дрогериите ДМ разширяват мрежата си в България
Германско-австрийската верига дрогерии "Дрогеримаркт" (ДМ) планира да отвори нови магазини в градовете Враца, София, Варна и Габрово до края на годината. Това съобщи маркетинг директорът на дружеството Евелина Великова. На най-напреднал етап е подготовката на обекта във Враца, който се очаква да стартира работа още през септември. В момента компанията разполага с 8 филиала, след като разкри в сряда такива в столицата и Стара Загора.
ДМ е първата верига дрогерии, които започват работа в страната. Компанията стъпи на българския пазар в началото на годината, когато отвори магазин във Видин. На практика в България има регистрирани над 680 дрогерии, но в повечето случаи те са единични магазини или верига от 5-6 обекта на регионално ниво. Някои от тях пък са специализирани в специфични ниши и предлагат ограничен асортимент от стоки като хранителни добавки, продукти на билкова основа и др. Като по-сериозен конкурент за дрогерии се смятат аптеките, които работят на принципа "фармамаркет" и предлагат козметика, хранителни добавки, различни стоки за семейството. В някои от тях дрогерийният асортимент достига и до 30-40% от общия. Сред по-големите вериги аптеки, предлагащи и други стоки, са "Ремедиум" и "Марешки". По различни оценки пазарът на козметични стоки в България е за над 125 млн. лв., а този за хранителни добавки доближава 1.5 млрд. лв. Най-много добавки се продават в аптеките.
С навлизането на първата верига дрогерии на българския пазар се въвежда и предлагането на дрогерийни стоки от собствени марки, каквито няма в аптеките. ДМ има продукти под свой бранд в секторите козметика за лице и тяло, бебешка козметика, санитарни изделия, перилни и почистващи препарати, храна за домашни любимци и др. Тяхната цена е с до 40% по-ниска от тази на съпоставими продукти от международни марки, обясниха от дружеството.
ДМ вече разполага с магазини в София, Пловдив, Видин, Бургас, Ямбол, Силистра и Стара Загора. До края на годината компанията планира да инвестира над 3 млн. евро в мрежата си, а в средносрочен план - между 15 и 20 млн. евро. Плановете на дружеството включват отварянето на между 50 и 70 обекта. Те ще се намират в търговски центрове или по оживени улици на площ между 200 и 400 кв.м. Целта на компанията е да покрие градовете, чиито жители надхвърлят 40 хил.
В световен мащаб ДМ регистрира за миналата година оборот от 4.7 млрд. евро, което е ръст от 13%. През първото полугодие на настоящата финансова година концернът отчита също увеличение на приходите с 12.5%. Освен в Западна Европа компанията разполага с над 650 филиала в държави от Централна и Източна Европа като Хърватия, Словакия, Словения, Чехия, Унгария, Румъния и Босна и Херцеговина. Служителите в дружеството са над 30 хил. В България в компанията работят 68 души, като се очаква до края на годината броят им да достигне 100.
Пазар в България: 125 млн. лв. се оценява пазарът на козметика 1.5 млрд. лв. са продажбите на хранителни добавки 680 са регистрираните дрогерии 20 млн. лв. смята да вложи "Дрогеримаркт" през следващите години |