Заявките за рекламния фестивал в Албена намаляват

Заявките за рекламния фестивал в Албена намаляват

Общо 433 са заявките в различните категории на рекламния фестивал в Албена тази година, обявиха от Асоциацията на рекламните агенции (АРА). За сравнение - през 2008 г. те бяха 564, като това е първата година, в която тенденцията на постоянно нарастване на участващите кампании се обръща. Изпълнителният директор на АРА Мариана Брашнарова обясни пред "Дневник", че спадът вероятно се дължи на това, че рекламните агенции са станали по-критични към това, което пускат на фестивала, залагайки на по-качествените си кампании. Въпреки че организаторите на фестивала не са увеличавали цените за участие, тя не изключи възможността броят на заявките да е функция и на по-премерените разходи на агенциите в контекста на рецесията.
Десетото поредно издание на рекламния фестивал ФАРА ще се проведе от 2 до 6 септември в Албена, като категориите, в които ще се състезават агенциите през тази година, ще бъдат 14. Журито отново ще бъде разделено на две - креативното с председател творческия директор на Ogilvy Sofia Мария Тодорова ще разглежда заявките в творческите категории, а медийното ще присъжда наградите в трите медийни категории - "Креативното използване на традиционна медия", "Нови комуникационни канали" и "Медийна кампания". Победителят в най-оспорваната категория - "Творческата агенция на годината", ще бъде обявен на официалната церемония на 5 септември в Албена.
Най-много заявки са получени в категорията "Креативно използване на традиционна медия" - 44, следвана от категорията "Дизайн" с 39 заявки. Агенциите и вътрешните отдели на компании, които ще вземат участие във фестивала тази година, са общо 51, като с най-много заявки на е New Moment New Ideas - 44. След тях се нареждат Ogilvy Group с 31 заявки и Saatchi & Saatchi с 29.