"Мобилтел" оглежда българските рекламни агенции

"Мобилтел" оглежда българските рекламни агенции

Мобилният оператор "Мобилтел" търси рекламна агенция, която да поддържа комуникационната стратегия на компанията за следващата година, научи "Дневник". В края на тази година изтича договорът на оператора с настоящата му рекламна агенция - австрийската Demner, Merlicek & Bergman. Според коментар в българския портал на професионалистите в комуникациите договорът с австрийската агенция "очевидно няма да бъде подновен".

След новината за избор на обслужваща рекламна агенция на БТК, която се смята, че ще размести челните позиции на рекламодателите в България, инициативата на "Мобилтел" е другото важно събитие в бранша. По данни от мониторинга на TNS/TV Plan през миналата година "Мобилтел" е вложила над 16 млн. лв. в телевизионна и пресреклама, като данните не отчитат отстъпки, бартери и др.

До сряда мобилният оператор преглеждаше презентациите на агенциите, които е поканила за участие в своеобразния конкурс. Очаква се, че в началото на следващата седмица да стане ясно кои от явилите се ще продължат в следващия кръг, който ще представлява разработване на конкретно творческо задание. Интересното в списъка на поканените агенции е, че част от тях обслужват преки конкуренти на компанията.

Demner, Merlicek & Bergman обслужваше мобилния оператор от близо две години. Преди това българската Lowe Swing Communications се грижеше за рекламнага комуникация на фирмата. Обслужващите медиаагенции са "Грейн адвертайзинг" и "Маркетинг комуникации".

"Разглеждаме рекламния пазар в страната, искаме да се ориентираме в творческия му потенциал", потвърди Герасим Славов, мениджър на рекламния отдел на "Мобилтел". По думите му са поканени почти всички рекламни агенции у нас. Славов обясни, че компанията има идея да "придобие български глас", тъй като оперира на този пазар. "По-голяма част от поканените агенции се явиха на опознавателната среща", каза още Славов. Той не назова поименно агенциите, но потвърди, че броят им е 19.

През последните няколко месеца телекомуникационните компании са един от източниците на новини в рекламния бранш. Преди няколко месеца вторият GSM-оператор "Глобул" също смени рекламните си агенции. Гръцката агенция Ashley&Holmes Athens е тази, която вече отговаря за творческата част на рекламата за оператора. Преди това McCann Erickson обслужваше телевизионната реклама на компанията, планирането и закупуването на ефирно време. "Глобул" обаче продължи договора си с другата си обслужваща агенция - МAG advertising. Тя е отговорна за планирането и купуването на част от външната реклама.

През август частната вече БТК също ясно заяви желанието си за смяна на имиджа и досегашното възприятие на компанията и покани някои български рекламни агенции за участие в конкурса си. New Moments New Ideas Company беше избрана за обслужваща агенция, но подробности за отношенията между двете структури не бяха резпространени.

Друг източник на свежи рекламни пари се очаква да бъдат новите телекоми, които получиха лицензи за осъществяване на фиксирана телефонна услуга.

- - -

Списък на поканените* агенции и коментар на някои от тях

Grey Worldwide - потвърдиха участие в предварителния етап на конкурса

DDB Sofia - "Не сме получили покана за участие. Дори да имаше такава, едва ли щяхме да участваме поради конфликт на интереси - ние сме рекламна агенция на "Германос", каза Ангелос Парасхакис, управител на агенцията.

Euro RSCG - до приключване на редакционния брой в агенцията още не беше получена покана за участие.

Clockwork - "Участвахме в представянето", каза Петя Петкова, управител на агенцията, специализирана в немедийна реклама (BTL). Според нея тази покана е била чудесна възможност агенцията да изрази интереса си към корпоративните активности на компанията, събития, промоции и др.

Leo Burnett - потвърдиха, че са презентирали пред мобилния оператор, но изразиха съмнение, че компанията е склонна въобще да смени досегашната си рекламна агенция.

Lowe Swing Communications - "Като предишна рекламна агенция на "Мобилтел" имаме опит в сферата на телекомуникациите. Поради тази причина ще се радваме да работим отново с тях, но към момента всичко е на много предварителен етап", заяви Яна Сарандева, управител на агенцията.

MAG Advertising - "Получихме покана за участие, но взехме решение да не участваме, тъй като сме обслужваща агенция на "Глобул", каза Красен Кралев, президент на агенцията.

McCann Eriсkson - "Да, участвахме", потвърди Александър Тороманов, директор на агенцията.

New Moment New Ideas - Не са получили покана за участие, твърди секретарката на агенцията (това е обслужващата агенция на БТК - бел. ред.).

Ogilvy & Mather - отказаха коментар

Graffiti BBDO - София Пенева, управител на агенцията, потвърди състояла се среща между агенцията и "Мобилтел".

MARC Advertising МАРК Адвъртайзинг - "Конкурсът не е започнал все още, тази седмица протече просто едно "запознаване" на МТел с агенциите. Надяваме се, че другата седмица ще ни съобщят, че сме сред избраните (shortlisted) да продължат, коментира Николай Неделчев, директор на агенцията.

S-Team Bates - отказали са участие поради причини, които не искаха да назоват.

TBWA Sofia - отказаха коментар

Huts Spot Thompson са доволни и поласкани от поканата. Според тях конкурсът е добре организиран.

Champions Y&R - според Калин Йорданов, управител на агенцията, те не са били поканени за среща.

Ideo Saatch&Saatchi - потвърдиха, че са се срещали с "Мобилтел".

DM&B Austria - настоящата обслужваща агенция

Noble Graphics - "Поканиха ни, но няма да участваме, защото имаме дългосрочни отношения с "Глобул" за предплатената им услуга b-connect", каза творческият директор на агенцията Чавдар Кенаров.

------

*списъкът с агенциите е публикуван и в yvox.net, а за "Дневник" е потвърден в същия вид от още един независим източник