Малко добри идеи в първия ден на ФАРА

Малко добри идеи в първия ден на ФАРА

По-малко заявки, по-малко присъстващи на фестивала, по-малко спонсорски активности, по-малко добри неща, които да впечатлят журито - духът на рецесията бродеше през първия ден на ФАРА в Албена.
В началото на фестивала бяха представени медийните кампании - участници, както и авторекламите (вижте номинираните в трите медийни категории по-долу).
"Тази година бяхме доста по-критични в избора си", призна медиа директорът на Mindshare и един от членовете на медийното жури Лили Георгиева. В категорията "Креативно използване на традиционна медиа" от 45 заявки бяха номинирани само 9.
За сметка на това обаче Георгиева обърна внимание, че тази година се отличава с използването на нестандартни рекламни форми в телевизия. Една от причините за това е, че тв каналите станаха много по-гъвкави в условията, които предлагат на рекламодателите. "В категорията "Медийна кампания" имаше такива, които използват много комуникационни канали и се разпростираха на 360 градуса, но бяха по-стандартни. На мен лично ми липсваха силни идеи", коментира още Георгиева.
Творческото жури одобряваше на живо пред публика заявките от категориите "Интернет реклама", "Радио реклама" и "ТВ реклама" и "Кинореклама". В този първи кръг журирането става само с "Да" и "Не", а окончателните номинации ще бъдат ясни в петък.
В категорията "Интернет реклама" най-много гласове събраха pesenta.bg и UP2U.bg, и двете заявки, реализирани от DDB Sofia за услугите Loop Безкрай и Loop UP2U на M-tel. С шансове да преминат първи кръг и да влязат в номинираните за награда са още интернет рекламата на New Moment New Ideas за "Каменица", "Тест за съвместимост" за абонаментен план SIMпатия на БТК, реализирана от Leo Burnett Sofia и ретро интернет банера със сепия ефект на списание National Geographic на агенция McCann Erickson Sofia.
В категорията "Радио реклама" най-много гласове "Да" събраха кампанията за набиране на средства "Българската Коледа" , реализирана от Noble Graphics Creative Studio, както и рекламата "Точно време" агенция Reforma, която промотира комедийното предаване на "Нова тв" "Царете на комедията".
Творческото жури беше най-критично, когато оценяваше кампаниите в категорията "ТВ и кинореклама". В рекламите на стоки най-много гласове събра "Простенал" на Leo Burnett Sofia за фармацевтичната компания Walmark, сред клиповете на услуги - "Бекъм" на New Moment New Ideas за пенсионен фонд "Доверие", а сред социалните, медийни и политически спотове най-добре беше оценена "Българската Коледа" на Noble Graphics Creative Studio.
Вторият фестивален ден беше отделен за презентациите и журирането в категорията "Събития", в която има общо 25 заявки за участие. Сред сигурните продължаващи напред са UP2U na DDB София, Sofia Dance Week на New Moment New Ideas и "Лубрикант: Камера: Екшън" на Clockwork, на което журито даде най-много положителни отговори.
Победителите в тези категории ще станат ясни на церемония на пети септември, когато ще бъде избрана и медийната агенция на годината.
Номинации
Креативно използване на традиционна медиа:
1. Заглавие на рекламата: Outdoor sampling
Рекламодател: Еверет
Агенция: Mindshare
2. Заглавие на рекламата: BMW -7 –Дневник – "Пощенска картичка на първа страница"
Рекламодател: BMW
Агенция: Initiative Media Club
3. Заглавие на рекламата: Блутуут
Рекламодател: YM Glory
Агенция: Reforma
4. Заглавие на рекламата: Нейното място е на пътя
Рекламодател: Метрореклама
Агенция: vpr advertising
5. Заглавие на рекламата: Не позволявай боклукът да стане част от пейзажа
Рекламодател: GLOBUL
Агенция: Mindshare
6. Заглавие на рекламата: Орбит след всяко хранене
Рекламодател: Ригли България
Агенция: Media Direction/Graffiti BBDO
7. Заглавие на рекламата: Промени гледната си точка към природата
Рекламодател: GLOBUL
Агенция: Mindshare
8. Заглавие на рекламата: Твоята дума за наркотиците
Рекламодател: Служба по наркотици и престъпност ООН
Агенция: Mindshare
9. Заглавие на рекламата: Walk in Fridge
Рекламодател: Загорка
Агенция: Mindshare
Нови комуникационни канали:
1. Заглавие на рекламата: В двора на училище – кошче, дузпа, скок дължина
Рекламодател: Национален център по опазване на общественото здраве (НЦЗООЗ)
Агенция: Saatchi& Saatchi
2. Заглавие на рекламата: "До, Ре, Ми" Абонаментен цикъл 2008-2009
Рекламодател: Софийска филхармония
Агенция: Firefly Studios
3. Заглавие на рекламата: Закачалка
Рекламодател: Санома Блясък България
Агенция: Lowe Swing Communications
4. Заглавие на рекламата: Looking Foxy
Рекламодател: FOX
Агенция: New Moment New Ideas
5. Заглавие на рекламата: Обява "Лепим плочки"
Рекламодател: строителна компания Аркус
Агенция: Saatchi & Saatchi
6. Заглавие на рекламата: Портфейли в пясъка
Рекламодател: ОББ
Агенция: New Moment New Ideas
7. Заглавие на рекламата: Рулетка
Рекламодател: YM Glory
Агенция: Reforma
Медийна кампания:
1. Заглавие на рекламата: DYNAMIX Live Now Sleep Later – медийна кампания за лансиране на продукт
Рекламодател: Крафт Фуудс България
Агенция: Media S SMV
2. Заглавие на рекламата: Невидимите деца
Рекламодател: УНИЦЕФ
Агенция: КРЕС
3. Заглавие на рекламата: Песента
Рекламодател: М-тел
Агенция: DDB Sofia
4. Заглавие на рекламата: UP2U
Рекламодател: М-тел
Агенция: DDB Sofia