Правителството "разхвърля" министерството на администрацията между ведомствата

Правителството одобри новия Устройствен правилник на Министерския съвет (МС) и на неговата администрация, съобщи правителствената информационна служба.
Общата администрация на МС се състои от 5 дирекции - "Правителствена канцелария", "Бюджет, финанси и човешки ресурси", "Управление на собствеността и административно-стопански дейности" и "Правителствен протокол". |
С него дейността на закритото Министерство на държавната администрация и административната реформа (МДААР) се разпределя измежду Министерския съвет, Министерството на финансите, социалното и транспортното ведомства. Общият брой служители в МС става 405, предвиждат се и съкращения, се казва в съобщението. Не се обявява обаче как ще се преструктурира дейността на друго закрито министерство - това на извънредните ситуации.
Регионалната координация и организацията на изборите се прехвърлят от бившето МДААР към звено, подчинено на главния секретар на МС.
Контролът за изпълнението на Закона за държавния служител ще се извършва от инспектората на МС, а управлението на човешките ресурси - от нова дирекция. Регулациите на стопанската дейност ще се следят от съществуващата в МС дирекция "Икономическа и социална политика", а връзките с международните финасови институции и с ЕС - от Министерството на финансите. Дейността в областта на етническите и демографските въпроси преминава към Министерството на труда и социалната политика. За е-управление и е-обслужването ще отговаря Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Процесуалното представителство пред съдебните институции на ЕС се иззема от задълженията на администрацията на МС и се възлага на Министерството на външните работи. МС ще се разтовари и от координацията на борбата с нарушенията спрямо финасовите интереси на ЕС като я предава на вътрешното ведомство.
Три нови дирекции в МС ще се занимават с управлението на средствата от Европейския съюз - "Програмиране на развитието", "Мониторинг и контрол на изпълнението на програмите за развитие" и "Информационно осигуряване на програмите за развитие". Администрацията на МС ще се занимава занапред и с дейността във връзка със стратегическата референтна рамка, координацията на проектите, финансирани от ЕС и мониторинга на оценката.
Връзките с обществеността на премиера и правителството ще се осъществяват занапред от звено към политическия кабинет, а не от дирекция в специализираната администрация.
Правителството закрива редакцията "Нормативни актове" и Центъра за преводи и редакции към МС. Редакция "Нормативни актове" досега се е занимавала с издаването на правителствените актове на хартиен носител. Тъй като тези публикации нямат правно значение и последици, а подобна дейност извършват успоредно и търговски дружества, тя няма място в държавната администрация, се казва в съобщението. Необходимостта от Центъра за преводи и редакции е отпаднала с влизането на България в ЕС през 2007 г. Той се е занимавал с преводи и редакции на директивите и регламентите на ЕС в предприсъединителния период. Сега центърът дублира същата дейност на специална служба в Люксембург.
За издръжката на новата структура на МС няма да са необходими допълнителни бюджетни средства, информира пресслужбата.