Новата цел на "Зентива" е Западна Европа
Фармацевтичният гигант вече обсъжда закупуването на две по-малки компании от сектора в Полша, където генерира около 20% от общите си продажби. В полезрението на "Зентива" са още Унгария и Словения.
Продажбата на акциите на чешкото дружество според анализатори "отпуши" компанията. Очаква се "Зентива" да увеличи продажбите си през тази година с над 30 млн. долара, което е близо 20% повече от 2003 г. Основният плюс на "Зентива" в смелото начинание е факта, че дружеството притежава потенциала да произвежда медикаменти по западните стандарти, както и да ги продава на значително по-ниски цени от тези на западните си конкуренти. Това от своя страна обаче засили страховете на гигантите в бранша, които масово изнасят производството си в източноевропейските страни, където производството е значително по-евтино.
"Зентива" беше създадена чрез закупуването на словашката "Словакофарма" (Slovakofarma) от страна на чешката компания "Лечива" (Leciva), собственост на "Уорбърг" (Warburg).