Facebook създаде индекс на щастието

Facebook създаде индекс на щастието

Facebook създаде индекс на щастието
Социалната мрежа Facebook създаде индекс, наречен вътрешен продукт на щастието, който оценява състоянието на духа на американците, пише "Ню Йорк таймс".
   
Индексът се определя на базата на положителните или отрицателните думи, с които потребителите описват настроенията си в своя статус.
"Всеки ден, актуализирайки статута си, хората описват какво усещат пред онези, които са най-важни за тях", посочва във Facebook Адам Креймър, работещ за социалната мрежа. "Когато актуализациите се групират, те се превръщат в индикатор за колективното състояние на нашия дух", добавя той.
   
Обобщаването на думите, описващи състоянието на духа, показва, че той е най-висок, когато хората са във ваканция. Индексът е скочил двойно на 4 ноември 2008 г., когато Барак Обама бе избран за президент.
   
Най-тъжният ден, определен от "вътрешния продукт на щастието", е 22 януари 2008 г. след срив на азиатските борси и внезапната смърт на 28-годишния актьор Хийт Леджър. На второ място е 25 юни 2009 г., когато почина певецът Майкъл Джаксън.