Местните инвеститорите остават активни
Кризата пресуши апетита на чуждестранните инвеститори за бизнеси и активи в страната и изведе на преден план местните играчи.
Сред основните сделки на пазара освен чужди играчи и суверенни фондове купувачи са и български инвеститори, които познават най-добре местния и регионален бизнес.
Пример за това е покупката на "Авто юнион" от "Еврохолд България". Впоследствие "Еврохолд" преструктурира компанията и само преди броени дни успя да капитализира част от активите в нея, като продаде "Авто юнион център" с шоурума на компанията до летище София на гръцкия фонд Bluehouse.
Плодовете от активните си покупки преди кризата скоро ще бере "Софарма". Преди настъпването на кризата групата направи стратегическо влизане в "Доверие обединен холдинг" и дружествата от портфейла му. Сега фармацевтичната компания планира да направи постъпления и да осъществи стратегията си по консолидация на компаниите за производство на лекарства. По информация на "Капитал" групата планира да влее в "Софарма" дружествата "Българска роза - Севтополис", "Унифарм" и "Медика". Предстои подготовката на процеса, който може да продължи и половин година поради различното дялово участие във всяка от вливащите се компании и публичния статут на четири дружества в процедурата.
Консултантите в сектора на сливанията и придобиванията коментират, че последните няколко месеца са работи по половин дузина сделки с играчи от българския пазар. Това според тях показва, че пазарът в България започва да придобива дълбочина, след като само допреди няколко години подобен тип сделки бяха трудно достъпни за местни играчи.
*Тенденциите в сектора ще бъдат обсъдени на конференцията "Сливания и придобивания в България и региона" на 20 октомври