Ситуацията в медийния сектор започва постепенно да се подобрява
"Нюз корпорейшън" (News Corp) и "Тайм Уорнър" (Time Warner) отчетоха печалби, които надминаха очакванията на анализатори, предаде агенция Ройтерс. Това се дължи на доброто представяне на филмовите им студиа и кабелни телевизии, които компенсираха спада в бизнеса с печатни издания. В същото време най-голямата частна телевизионна компания във Великобритания - ITV заяви, че рекламният пазар започва да се стабилизира.
"Нюз корпорейшън" и "Тайм Уорнър", които вече съкратиха разходите си, за да се справят с понижаващите се приходи, увеличиха прогнозите си за печалба за годината. Главният изпълнителен директор на "Нюз корпорейшън" Рупърт Мърдок заяви, че очаква 2010 да е година на стабилност.
Резултатите на двете намекват, че големите медийни компании се възстановяват от тежкото състояние, в което изпаднаха в пика на кризата.
"Стъпките, които поехме за увеличаване на пазарния си дял, започват да дават резултати", каза Мърдок. "Гледайки напред, аз виждам положителни тенденции за развитието на повечето ни бизнеси", допълни той.
Печалбата на "Нюз корпорейшън" за първото тримесечие на фискалната й година достигна 571 млн. долара, или 22 цента на акция. Средната прогноза на анализаторите беше за 18 цента на акция. Приходите й обаче намаляха с 4.2% на годишна база до 7.20 млрд. долара. "Тайм Уорнър" на свой ред реализира печалба от 661 млн. долара за третото тримесечие на 2009 г.
Изключение от доброто представяне на сектора са резултатите на германската телевизионна компания "Про зибен" (ProSieben). Нетната й печалба намаля с цели 24.1% до 62.4 млн. евро. Компанията остава скептична относно представянето й през цялата година, но също очаква възстановяване на рекламния пазар през четвъртото тримесечие.
Свиването на рекламния пазар донесе огромни загуби на много медийни компании. Приходите на ITV за първите 9 месеца на 2009 г. например отчитат спад от 11% на годишна база до 1.31 млрд. паунда.
Все пак съживяването в сектора поднови и интереса към нови придобивания в сектора. "Тайм Уорнър" обяви още през март, че ще купи 31% от собственика на TV2 и Ring TV - CME. От "Нюз корпорейшън" отказаха да коментират слуховете за покупка на нови телевизионни канали. Мърдок заяви, че компанията ще запази контрол над Dow Jones Indexes, опровергавайки слухове, че планира продажбата й.