Марките трябва да са насочени към потребителите
- Малката концентрация е шанс за веригите с отстъпка |
Инвестициите, които се изплащат бързо, и адаптирането на търговските марки към предпочитанията на потребителите са две от практиките, които българските търговски вериги трябва да развият. Това заявиха анализатори и представители на водещи европейски вериги на конференцията Retail in Detail, организирана от сп. "Регал" и "GFK България".
"Адаптиране на търговските марки към настроенията на потребителите към конкретния момент е от ключово значение за търговците", заяви Лоран Бендавид, представител на френската верига "Карфур". Той посочи необходимостта от нагаждане на дейността според нуждите на клиентите.
"България е страна на възможностите, защото има малка концентрация на големи играчи. Около 75% от пазара все още се пада на малки магазини, а едва 25% - на големите вериги", каза още Бендавид.
Според него именно ниската концентрация на големи играчи дава отлични възможности за дискаунт веригите като "Карфур".
Волфганг Твардара от GfK допълни, че основният коз на дискаунт веригите в страни като Германия е огромното разнообразие от продукти и марки, затова и тази концепция трябва да се установи и в България. Един от основните проблеми за бизнеса на веригите в България и други страни от Източна Европа е недобрата инфраструктура, смята той. Пречка например е достъпът до обектите с автомобил. Дневник
- Малката концентрация е шанс за веригите с отстъпка