Конзолата Playstation 3 изпревари по продажби Wii в САЩ

С 13% се е свил пазарът на игри в света |
Игровата конзола, радваща се на най-голям интерес в световен мащаб - Wii, отчете нов тежък месец на американския пазар, а данните показват задълбочаване на трудностите пред производителя й "Нинтендо" (Nintendo), предаде "Блумбърг". Същевременно новият лидер в сегмента в САЩ "Плейстейшън 3" (Playstation 3) на "Сони" отчете трети месец на растеж на годишна база на фона на спад в цялата индустрия от 13% от началото на годината, сочат стойности, изнесени от консултантската компания NPD.
"Плейстейшън 3" е на гребена на вълната през този сезон", смята анализаторът от Kaufman Bros Тод Мичъл. Конзолата успя да постигне и водещата позиция по продажби в САЩ през септември, създавайки прецедент в страната. "Инвеститорите привикнаха да виждат разочароващи данни от Wii. Периодът на растеж за конзолата приключи и инвеститорите очакват от "Нинтендо" нова стратегия в областта на хардуера", обобщава пред "Блумбърг" Юсуке Цунода, анализатор в Tokai Tokyo Securities.
В края на август за най-новия модел на "Плейстейшън 3" беше обявена цена 299 долара, като очакванията на експерти бяха за ръст на продажбите от поне 40%, като за септември положителната промяна се очакваше да е от 20%. Непосредствено след "Сони" и "Майкрософт" (Microsoft) предприе действия в отговор на новите пазарни тенденции. Компанията свали с 25% продажната цена на най-скъпия си продукт Xbox 360 Elite до 299 долара. От "Нинтендо" реагираха последни и занижиха цената на Wii с 50 долара през септември. По данни, цитирани от Ройтерс, "Плейстейшън 3" стига първата позиция на пазара след ръст от 134% в продажбите на месечна база през септември. Продажбите на Wii растат с едва 67% за периода.
Установяващата се пазарна тенденция в САЩ може да претърпи драстичен обрат с пускането в продажба на революционната конзола на "Майкрософт" "Натал" (Natal). Геймърите очакват иновативния продукт още в края на настоящата година, но това може да стане и през 2010 г.