"ГлаксоСмитКлайн" сваля драстично цените на развиващите се пазари

"ГлаксоСмитКлайн" сваля драстично цените на развиващите се пазари

"ГлаксоСмитКлайн" сваля драстично цените на  развиващите се пазари
Дневник
Британският фармацевтичен гигант "ГлаксоСмитКлайн" (GlaxoSmithKline - GSK) обяви нова агресивна стъпка в посока увеличаване на продажбите на лекарства в развиващите се икономики. Това заяви директорът за тези пазари в дружеството Абас Хюсеин, цитиран от "Файненшъл таймс", според когото цените ще бъдат намалени драстично през пролетта на 2010 г. и ще достигнат стойности на ниво около 2/3 от това в западния свят. "С въведените национални регулации у нас на практика през последните две години в България тази политика на ниски ценови нива вече е приложена", коментираха от българското подразделение на конгломерата.
Именно развиващите се пазари са и основен стълб на растежа, който се очаква гигантите в сектора да реализират през 2009 г. въпреки кризата и трудностите, обхванали много индустрии. Според Гбола Амуса, анализатор в UBS, увеличението на продажбите в бранша ще достигнат до около 3% на годишна база.
Фармацевтичните компании не са единствените, които подхождат агресивно към възникващите пазари в условията на свито потребление и отчаяно търсене на печалби. Редица сектори вече потърсиха доходност от развиващите се пазари като убежище от глобалната криза и с цел балансиране на очакваните спадове от традиционните дестинации.
Показателни са данните и от отчетите на GSK за третото тримесечие, според които компанията разчита на тези икономики за 14% от своите приходи, или 765 млн. паунда, което е и увеличение от 25% на годишна база. При представяне на финансовите си резултати преди месец главният изпълнителен директор на дружеството Андрю Уити заяви, че именно разширяването на присъствието в развиващите се пазари ще е една от дългосрочните цели на предприятието. По оценка на Абас Хюсеин експерименталните до момента намаления на продажните цени в някои възникващи пазари са довели до подобни желания и от развити пазари, което предполага ефективно прилагане на новата стратегия на дружеството.