Печалбата на групата "Монбат" пада наполовина към септември

Печалбата на групата "Монбат" пада наполовина към септември

Повече от наполовина спад в консолидираната си печалба отчита "Монбат" за деветмесечието – до 12.5 млн. лв. Според доклада за дейността му през юли и август има известно подобрения на продажбите на дружеството майка "Монбат", което се дължи, от една страна, на съживяването на икономиките в Западна Европа, а от друга – на привличането на нови клиенти от Франция, Италия и Испания. Положителен ефект за групата имат и продажбите, които правят нови търговски партньори във Великобритания и Сърбия, посочват от мениджмънта.
Най-голям дял в продадената зад граница продукция на "Монбат" имат Германия (23% от продажбите в чужбина) и Италия (9.9%). Съотношението е почти непроменено спрямо септември миналата година
От доклада става ясно още, че компанията се надява да намали разходите си за материали в следващите тримесечия. Към края на септември делът на собственото олово, използвано в производството, е близо 50%, а до края на годината рециклираният полипропилен, също собствено производство, ще задоволява напълно нуждите на "Монбат". Двете суровини представляват близо половината от стойността на продукцията към момента, а към края на миналата година делът им е бил 54%.
Според отчета разходите на компанията само за материали са паднали наполовина до 38.3 млн. лв. Общите разходи за дейността за деветмесечието са се понижили с над 38% до 61.8 млн.лв., а приходите от продажби са паднали с почти 40 на сто, до 73.6 млн. лв.