Кризата сви и продажбите на мляко

Кризата сви и продажбата на млечни продукти. След като за деветмесечието Обединена млечна компания (OMK), която произвежда продуктите с марка "Верея", отчете 3% спад в продажбите на кисело мляко, през последното тримесечие те се понижават с 6 на сто. Това показва индивидуалният отчет на компанията за последното тримесечие на 2009 г., представен на борсата.
Според него ОМК е продала 0.55% повече прясно мляко за период октомври - декември и 6% повече масло. Понижение на продажбите обаче има освен при киселото мляко и при млякото УТХ с 12% и сиренето с 13%.
Общо приходите от продажби на ОМК се понижават с близо 5% през четвъртото тримесечие от 12.6 на 11.9 млн. лв. С натрупване приходите на компанията през 2009 г. се понижават с 1.8 на сто до 49 млн. лв. според индивидуалния неконсолидиран отчет към декември.
Загубата на ОМК за годината обаче се понижава спрямо крайния й резултат от миналата година. Тя достига 4.7 млн. лв. спрямо 8.4 млн. лв. година по-рано.
За да запази и подобри пазарните си позиции през 2010 г., ОМК ще продължи да разширява продуктовата си гама, като например с производството на обогатеното кисело мляко "Верея 0.1% с калций". Допълнително предприятието ще наблегне и на активна маркетингова кампания.
Компанията запазва ликвидните си позиции спрямо края на предходния период, като през 2009 г. е разсрочила по-голяма част от банковите си задълженията. Основните кредити са преструктурирани за изплащане в края на 2010 г., като допълнително е увеличено обезпечението им. ОМК обслужва редовно и облигационната си емисия от 5 млн. евро, като следващото плащане на част от главницата и лихвата трябва да бъде направено на 3 февруари.