Кетъргингът на правителствения авиоотряд предлагал закуска за 72 лв.

Кетъргингът на правителствения авиоотряд предлагал закуска за 72 лв.

Кетъргингът на правителствения авиоотряд предлагал закуска за 72 лв.
Договорът за доставката на кетъринг на правителствения авиоотряд е една грозна далавера - 72 лв. плащала държавата за закуска на всеки пътник, возещ се в самолетите на властта. Това казва транспортният министър Александър Цветков в днешния брой на "24 часа".
Основното блюдо са морски дарове. Има филе от сьомга и бяла риба и скариди. В малка пластмасова купичка е подредена зелева салата на върха с репичка. Има и малко сладкишче, пет-шест бисквитки, красиво опаковани в целофан, триъгълно топено сирене и краве масло. Отделно се е плащало за кафето - някъде около 3 лв.
"На този конкурс се е явила само една фирма - ЛКС ООД", посочва министърът, като прави уговорката, че тази компания вече не зарежда правителствени самолети. По нареждане на Цветков вече самият авиоотряд снабдява с храна пътниците си. Излизало 10-15 пъти по-евтино.
Договорът с фирмата е подписан преди две години от предишния командир на отряда Цвятко Луканов, който сега е командир на Ту-154. Споразумението с ЛКС изтича през март.
"Това е пореден пример за разхищение", казва Цветков. "Някой е взел много пари за това, и то ги е взел безскрупулно. Сега готвим нов закон и тези разходи ще са за сметка на този, който ги е заявил", посочва транспортният министър.
По думите му предстои да бъде обявена нова поръчка с широки изисквания, за да има по-голяма конкуренция между фирмите. Според министъра напитките могат да се купуват от магазини на далеч по-ниски цени.
Справка в ДАКСИ, направена от "24 часа", показва, че ЛКС ООД е регистрирана в Ловеч, предметът на дейност е други спомагателни дейности във въздушния транспорт. Управител е Елена Симова, собственици са Пенка Филева, Шимон Рафаели, Франко Маркио и "Лев корпорация".
Елена Симова казва пред изданието, че когато участвали в конкурса, са предлагали до 15 менюта. "Съжалявам, но рибата и кралските скариди са скъпи", обяснява Симова, която посочва, че предоставяли храна и на "Ер Лазур", авиокомпания за бизнес полети.
Сключилият договора Цвятко Луканов казва, че го е подписал след обществена поръчка и решение на комисията. "Такива фирми и ресторанти в София - много, но при нас се изисква фирмата да има лиценз за авиационен кетъринг," уточнява той.
Преди години проверка на Сметната палата е предписала да се предлагат менюта с точно определени цени, за да има отчетност, припомня изданието.