Кетъргингът на правителствения авиоотряд предлагал закуска за 72 лв.

Договорът за доставката на кетъринг на правителствения авиоотряд е една грозна далавера - 72 лв. плащала държавата за закуска на всеки пътник, возещ се в самолетите на властта. Това казва транспортният министър Александър Цветков в днешния брой на "24 часа".
Основното блюдо са морски дарове. Има филе от сьомга и бяла риба и скариди. В малка пластмасова купичка е подредена зелева салата на върха с репичка. Има и малко сладкишче, пет-шест бисквитки, красиво опаковани в целофан, триъгълно топено сирене и краве масло. Отделно се е плащало за кафето - някъде около 3 лв. |
"На този конкурс се е явила само една фирма - ЛКС ООД", посочва министърът, като прави уговорката, че тази компания вече не зарежда правителствени самолети. По нареждане на Цветков вече самият авиоотряд снабдява с храна пътниците си. Излизало 10-15 пъти по-евтино.
Договорът с фирмата е подписан преди две години от предишния командир на отряда Цвятко Луканов, който сега е командир на Ту-154. Споразумението с ЛКС изтича през март.
"Това е пореден пример за разхищение", казва Цветков. "Някой е взел много пари за това, и то ги е взел безскрупулно. Сега готвим нов закон и тези разходи ще са за сметка на този, който ги е заявил", посочва транспортният министър.
По думите му предстои да бъде обявена нова поръчка с широки изисквания, за да има по-голяма конкуренция между фирмите. Според министъра напитките могат да се купуват от магазини на далеч по-ниски цени.
Справка в ДАКСИ, направена от "24 часа", показва, че ЛКС ООД е регистрирана в Ловеч, предметът на дейност е други спомагателни дейности във въздушния транспорт. Управител е Елена Симова, собственици са Пенка Филева, Шимон Рафаели, Франко Маркио и "Лев корпорация".
Елена Симова казва пред изданието, че когато участвали в конкурса, са предлагали до 15 менюта. "Съжалявам, но рибата и кралските скариди са скъпи", обяснява Симова, която посочва, че предоставяли храна и на "Ер Лазур", авиокомпания за бизнес полети.
Сключилият договора Цвятко Луканов казва, че го е подписал след обществена поръчка и решение на комисията. "Такива фирми и ресторанти в София - много, но при нас се изисква фирмата да има лиценз за авиационен кетъринг," уточнява той.
Преди години проверка на Сметната палата е предписала да се предлагат менюта с точно определени цени, за да има отчетност, припомня изданието.