"Тойота" ще отстранява в България проблема с педала на газта от понеделник

На живо
Протест в центъра на София, организиран от "Правосъдие за всеки"

"Тойота" ще отстранява в България проблема с педала на газта от понеделник

Компанията уверява, че няма непосредствена опасност за сигурността на клиентите й
Официалният вносител на "Тойота" за България - "Тойота Балкънс", започва превантивна сервизна кампания за коригиране на педала на газта при някои от моделите на компанията от понеделник (15 февруари), съобщиха от компанията. Около 5300 са колите в страната, при които проблемът може да се появи. От компанията уверяват, че няма непосредствена опасност за сигурността на клиентите или на техните автомобили.
Педалният механизъм на част от моделите съдържа устройство, оказващо съпротивление, което има за цел да създава реалистично усещане. При определени условия обаче е възможно педалът на газта да започне да се натиска по-трудно или да се връща по-бавно, обясниха от компанията. Оттам допълниха, че този проблем се появява изключително рядко - от 1.7 млн. автомобила в Европа има доказани едва 26 случая. Важно уточнение е, че педалът никога не остава натиснат докрай.
"Решението на "Тойота" е просто и много ефективно", обясни Емил Симеонов, директор корпоративни въпроси и клиенти на "Тойота Балкънс". "В педалния механизъм ще бъде вградена усилваща стоманена планка. Това напълно ще елиминира излишното триене, което би могло да доведе до затруднено движение на педала на газта", допълни той. Ремонтът отнема не повече от 30 минути. Предвидени са пластини с различна дебелина, които отразяват индивидуалните характеристики на различните модели. Проблемът може да се появи при някои от моделите AYGO, iQ, Yaris, Auris, Corolla, Verso, Avensis и Rav 4.
Компанията ще се свърже със собствениците на тези модели и ще ги повика за отстраняване на проблема, като процедурата е безплатна. Тя може да се извърши във всички оторизирани сервизи на "Тойота" в страната. Механиците вече са наясно с процедурата, а доставката на пластините ще започне от днес. Управляващият директор на "Тойота Балкънс" Велко Лазов подчерта, че кампанията не се характеризира като изтегляне от пазара.
Вносителят откри и безплатна телефонна линия - 0800 16 266, на която всички собственици на автомобили с марката "Тойота" могат да получат допълнителна информация. Такава е достъпна и на интернет страницата на автопроизводителя www.toyota.bg.  "Тойота Балкънс" очаква кампанията по отстраняване на проблема да продължи 2 месеца. Това обаче е прогноза, а не краен срок. Компанията ще смята процедурата за приключена, когато бъдат обслужени всички автомобили, при които може да се появи проблемът.
В началото на седмицата "Тойота мотър" заяви, че ще  отстрани проблем със спирачната система на новия хибрид "Приус". Сервизната намеса се състои в промяна в управляващата програма на ABS системата в електронния контролен блок с цел да се подобри времето за реакция и общата чувствителност на системата към приплъзване на гумите. Процедурата продължава около 40 мин., а в България има едва 5 автомобила с потенциален проблем.
Как ще протече кампанията

- "Тойота Балкънс" ще се свърже със собствениците на автомобили с потенциален проблем и ще бъдат повикани в оторизираните сервиз

- Механиците отстраняват проблема . Процедурата е безплатна и трае не повече от 30 минути

- Компанията откри безплатна телефонна линия - 0800 16 266. Тя може да бъде използвана от всички собственици на автомобили с марката "Тойота" за получаване на допълнителна информация, като на нея могат да звънят и притежателите на автомобил на компанията, които са го закупили на старо. Те могат също да посетят уебсайта на производителя www.toyota.bg.

- Кампанията започва в понеделник (15 февруари) ще продължи до 2 месеца.