Обучението в INSEAD за поредна година привлече интерес в София
Едно от най-престижните бизнес училища в света - френското INSEAD, за поредна година привлече голям интерес по време на самостоятелната си презентация в София в рамките на петото изложение QS World MBA Tour. Българската столица е една от малкото в света, в които бизнес училището се представя на публиката в две поредни вечери, от които една самостоятелно.
Близо 100 души напълниха една от залите на хотел "Шератон", за да научат за за възможностите за обучение в INSEAD и опита на други българи - възпитаници на училището. Тази година домакини на събитието бяха Иво Прокопиев, изпълнителен директор на "Алфа финанс холдинг" (съиздател на "Дневник" и "Капитал), изпълнителният директор на "Девин" Цветан Лъжански и Сирма Донева, директор "Човешки ресурси" на "Теленик" - всичките, преминали успешно ЕМВА програма на институцията, за която се иска 10-12 години професионален опит и мениджърска позиция. За редовната МВА програма необходимият стаж е наполовина по-къс.
Участниците в събитието имаха възможност да усетят на живо атмосферата на лекциите в INSEAD, след като един от водещите професори на училището - Хавиер Химено, изнесе презентация на тема: "Как да изберем и разработим фирмените стратегии в условията на висок риск и нестабилност".
"Както и във финансовия свят, за да успее една стратегия, ние можем да си купим опция и в зависимост от условията да се възползваме от нея или не", заяви професорът, като даде за пример американската Webvan.com и британската "Теско" - две компании от един и същ бизнес (продажба на хранителни стоки), които обаче са имали коренно противоположни стратегии с различни резултати - първата е фалирала през 2001 г., докато втората е един от най-големите играчи в своя сектор в света.
INSEAD разполага с три кампуса по света - Париж, Сингапур и Абу Даби, и всяка година приема повече от 1000 възпитаници, без да се броят тези, които преминават различни краткосрочни курсове. Обучението струва средно 50 хил. евро.