На 21 март покойният трикратен световен шампион във Формула 1 трябваше да навърши 50 години.
През 2010 г. "Дневник" публикува галерия за 50-годишнината от рождението на легендарния Аертон Сена. На 1 май 2014 г. припомняме кадрите по повод навършването на 20 години от смъртта му.
Покойният трикратен световен шампион във Формула 1 Аертон Сена трябваше да навърши 50 години на 21 март.
Бразилската легенда наелектризира публиката от дебюта си в спорта с "Толеман" през 1984 г. до трагичната си смърт на 34-годишна възраст на 1 май 1994 г. на пистата "Имола" в Сан Марино.
На снимката: Аертон Сена излиза на подиума след победата в Гран при на Япония през 1988 г.Аертон Сена спечели титлите си с "Макларън" през 1988, 1990 и 1991 г., като участва в едно от най-оспорваните, вълнуващи и красиви съперничества в историята на моторните спортове – дългогодишаната му битка с Ален Прост.
На снимката: Сена пресича финала като победител в белгийското Гран при през септември 1985 г.В края на 2009 г. бразилецът беше избран за най-велик пилот във Формула 1 за всички времена в първото по рода си гласуване от 217 състезатели, участвали в най-популярния автомобилен спорт.
На снимката: Аертон Сена е в кокпита на своя "Лотус", заобиколен от момичетата на John Player преди Гран при на Испания през април 1986 г.Много повече от успял спортист, Сена беше национален герой и символ на Бразилия, както и идол по целия свят.
На снимката: Победителят в испанското Гран при на "Херес" Аертон Сена (в средата), а до него на подиума са Найджъл Менсъл (вляво) и Ален ПростАертон Сена преминава със своя "Лотус" покрай хотел "Париж" по време на първата свободна тренировка преди Гран при на Монако през май 1986 г., в която бразилецът дава най-добро време Аертон Сена (вляво) разговаря със своя съотборник в "Макларън" Ален Прост в падока преди старта в Монако през 1988 г. Аертон Сена по време на тренировка на "Силвърстоун" преди Гран при на Великобритания през юли 1988 г. Аертон Сена дава знак на своите механици преди да излезе на "Спа" в квалификацията за белгийското Гран при (август 1988), в която изпреварва Ален Прост и печели полпозишън Аертон Сена държи купата след победата на "Спа" Аертон Сена разговаря със своя екип преди свободната тренировка на японската писта "Сузука" през октомври 1988 г. Аертон Сена отговаря на журналистически въпроси след квалификацията за старта в Гран при на Япония, в която е спечелил полпозишън Аертон Сена преминава победоносно финала на "Сузука" със своя "Макларън" (30 октомври 1988 г.) Аертон Сена заедно с приятелката си Янин Адриане на годишната церемония на ФИА в края на 1988 г. Аертон Сена преследва своя съотборник в "Макларън" Ален Прост в Гран при на Япония през 1989 г. Няколко обиколки по-късно двамата се сблъскват на същия шикан. Аертон Сена преди състезанието в Австрия през 1989 г. Аертон Сена се радва на подиума след победата си в Гран при на САЩ през 1990 г. Аертон Сена печели квалификацията за място преди Гран при на Япония през 1990 г. Основателят на "Хонда" Сойчиро Хонда (вляво) поздравява Аертон Сена след спечелената титла при пилотите през 1990 г. В тези години "Макларън" се състезава с двигатели на японската компания. Аертон Сена прегръща директора на "Макларън" Рон Денис след победата му в американското Гран при във Финикс през март 1991 г. Бразилецът е най-бърз в квалификацията, а в състезанието не изпуска първото място от старта до финала Аертон Сена по време на състезанието за Голямата награда на Монако през май 1991 г. Аертон Сена пръска с шампанско фотографите след победата в гран при на Монако през 1990 г. - неговият 30-и успех във Формула 1 Аертон Сена минава през "Фибата" в квалификацията в Монако през 1991 г., когато печели 56-ия си полпозишън Аертон Сена приема аплаузите на публиката след победата в Монако през 1992 г. Найджъл Менсъл (вляво) прегръща Аертон Сена на подиума в Монако след победата на бразилеца. Това е неговият първи успех за 1992 г. и с него прекъсна серията на британеца от пет поредни победи Аертон Сена вдига тържествено трофея от Гран при на Монако Аертон Сена по време на състезанието на "Силвърстоун" през юли 1992 г. Аертон Сена изчаква спирането на дъжда на "Силвърстоун" през 1993 г., за да се включи в свободната тренировка Аертон Сена говори с механиците си в подготовка преди старта на "Спа" през 1993 г. Аертон Сена позира при представянето на "Уилямс" през 1994 г. на португалската писта "Ещорил" Аертон Сена в болида на "Уилямс" през април 1994 г. в Япония Аертон Сена отговаря на въпроси в пресконференция преди състезанието в Аида Фаталният удар на Аертон Сена в бетонната стена на завоя "Тамбурело" на пистата "Имола" на 1 май 1994 г. Катастрофата е със скорост над 300 км/ч. На тази дата цяла Бразилия и светът на моторните спортове потъват в траур Разбитият болид на Аертон Сена Медицинските лица оказват първа помощ на Аертон Сена, който в кокпита си носи австрийското знаме в памет на загиналия ден по-рано на пистата Роланд Ратценбергер Аертон Сена е погребан с почести в Бразилия, а на погребението му пристигат около един милион души. До ковчега на пилота са неговите приятели на пистата Емерсон Фитипалди (вляво) и Герхард Бергер Мъж се моли край гроба на Аертон Сена в Сао Пауло на 1 май 2004 г., десет години след смъртта на легендарния пилот Фен размахва бразилския флаг зад паметник на Аертон Сена при откриването му на 25 април 1997 г. до фаталния за пилота завой "Тамбурело" на пистата "Имола"