Автопазарът в Индия достигна рекордни стойности

Автопазарът в Индия достигна рекордни стойности

Присъствието на пазара на евтини модели като Тата Нано също се отразява добре на продажбите в Индия
Присъствието на пазара на евтини модели като Тата Нано също се отразява добре на продажбите в Индия
Автопазарът в Индия постави нов рекорд по продажби през тази финансова година достигайки до 12.2 млн. броя, съобщиха медиите в страната. Предишното най-добро постижение беше за финансовата 2006-2007 г. – 10.1 млн. броя.
В сравнение с 2008-2009 година ръстът е от 25.48%, което е два пъти повече от предварителните прогнози на Асоциацията на производителите на автомобили в Индия(Siam). Според анализаторите това се дължи на по-голямото търсене на леки коли, двуколесни превозни средства и лекотоварни автомобили.
Едно от обясненията за повишените продажби е лансирането на нови модели, особено в компактния сегмент, както и намаляването на лихвите по лизинговите схеми и падналият с 4% акциз като част от финансовите стимули за автоиндустрията.
Според президента на "Тата Моторс" Раджив Дубе 60% от превозните средства са взети на изплащане и ако финансовите стимули продължат, се очаква устойчив ръст на автопазара. Анализаторът на автомобилния сектор Ракеш Батра от "Ърнст&Янг" смята, че през следващата финансова година търсене на коли ще се повиши с нови 15%, след което ще продължи да нараства с около 10 на сто годишно за следващите три четири години.
"Ефектът от финансовите стимули от правителството през тази година ще намалее. Влизащите в сила нови екологични норми ще повишат цените на автомобилите с 3-4%, което ще повлияе върху пазара в дългосрочен план", е мнението пък на анализатора от "ПрайсУотърхаус" Абдул Маджийд.
Продажбите в Индия през последните фискални години
2005-06          8 906 428
2006-07          10 109 037
2007-08          9 648 105
2008-09          9 723 391
2009-10*        12 200 992
Прогнозни цифри. Данните са от Асоциацията на производителите на автомобили в Индия(Siam)