Компании от Азербайджан, Испания и Германия се включиха в новия търг за "Тракия"

Азербайджанската "Азеркорпу", испанската "Рубау" и германските "Кемна Бау Андре" и "Феркер Вег Бау" са новите участници в търга за отсечката от Нова Загора до Ямбол на магистрала "Тракия". Днес публично бяха отворени офертите на 11 компании и консорциуми. Останалите участници са същите, които участваха и на предишния търг, като този път влизат в нови конфигурации. Включват се и неучаствали български строителни фирми на предишния търг (виж карето).
Конкуренцията за строителството на магистрала "Тракия" се увеличава, състезанието става по-сериозно, каза строителният министър Росен Плевнелиев. На предишния търг за участъка от Стара Загора до Нова Загора участниците бяха 8.
Участниците
Победителят в първия търг "Магистрали Трейс", въпреки че е имал подготвена оферта, е изпуснал срока и този път пропуска надпреварата. В обединението са "Трайс груп", "СК 13 холдинг", "Пътно строителство", Добрич, и "Виастройинженеринг".
Консорциумът "Български автомагистрали" участва отново със стария състав - "Главболгарстрой Инфраструктурно строителство", "Черно море", "Пътстрой 92" и "ИСА 2000".
Турската "Доуш", гръцката "Актор" и австрийската "Щрабаг", които участваха на предишния търг, също представиха оферти отново.
"Холдинг Пътища" този път е предпочела да се яви в консорциум с "Галчев груп", която отскоро навлиза в пътния бранш. Под бранда "Тракия ІІІ" влизат "Холдинг Пътища", "Мостстрой", "Галчев груп" и хасковската "АБ". При предишния търг "Холдинг Пътища" участваха с австрийската "Алпине", а "Мостстрой" с хърватската "Конструктор".
Сега "Алпине" е предпочела да се яви самостоятелно. Докато "Конструктор" участва с разложката "Балканстрой", която спечели няколко инфрастурктурни обекти в София, чието строителство обаче се бави поради липса на средства.
Вторият в класирането от предишния търг - гръцката "Терна", този път участва с българската "Сиенит". Гърците обжалват избора на "Магистрали Трейс" за строителството на участъка от Стара Загора до Нова Загора, като делото е във Върховния административен съд.
Азербайджанската "Азеркорпу" беше купила тръжни документи и за предишния търг на "Тракия", но не подаде оферта. На този търг предложението им представляваше средно голяма папка на фона на кашоните на останалите кандидати. "Азеркорпу" почти сигурно ще бъдат декласирани, защото се оказаха с неномерирани страници на офертата, което е задължително. Тръжната комисия трудно откри и документите от легализирания превод. Един от другите участници се провикна направо да не се гледа тяхната оферта, но от комисията обясниха, че трябва да се спазват правилата.
"Азеркорпу" е създадена през 1968 г., като държавна компания към Министерството на транспорта на СССР. След разпадането на Съветския съюз остава собственост на Азербайджан и е най-голямата строителна компания в страната. През 2001 г. фирмата е приватизирана. В нея работят 3000 души. Има филиали в Русия, Украйна, Казахстан и Турция. Строителството на нефтопровода Баку - Тблиси - Джейхан е сред най-големите проекти, в които е участвала.
За испанската "Рубау" това е първи пътен търг, на който участва в България. Тя се явява в консорциум заедно с българската "Пътстрой". За първи път участват и германските "Кемна Бау Андре" и "Фаркер Вег Бау" заедно с българската ХСС. Трите фирми са регистрирали дружество по Закона за задълженията и договорите под името "Тракия Лот 3". "Кемна Бау" е основана през 1867 г. от Юлиус Кемна. Компанията е построила множество пътища в Германия, има опит и в Румъния, става ясно от страницата й в интернет. С други български компании "Кемна" в момента участва и в търговете за пътища по оперативна програма "Регионално развитие".
Цената
Цената е водещият критерий за избор на победител. Планираме ценовите оферти да бъдат отворени на 27 май, каза строителният министър Росен Плевнелиев.
За разлика от предишния търг на този не се очаква голяма разлика в цените между отделните участници заради променените тръжни условия. Причината е, че държавата поема риска за геоложките проучвания и неотразена техническа инфраструктура в кадастъра за нейна сметка.
Прогнозната стойност на 36 км отсечка от Нова Загора до Ямбол е 216 млн. лв.
Прогнозите на компаниите от пътния сектор са, че лотът най-вероятно ще бъде спечелен от "Български автомагистрали".
Първа копка на обекта е планирана за 2 август, каза министър Плевнелиев. По думите му, при условие че никой от кандидатите на обжалва търга, строителството може да започне дори в края на юли.
Участниците "Доуш" "Азеркорпу" "Актор" "Щрабаг" обединение "Терна - Сиенит" консорциум "Български автомагистрали - Лот 3" "Алпине Бау" консорциум "Рубау - Пътстрой" сдружение "Тракия ІІІ" сдружение "Конструктор" - "Балканстрой" "ДВ Тракия Лот 3 ХСС-КБ-ГП" Източник: АПИ |