Силно тримесечие за IT компаниите

Силно тримесечие за IT компаниите

3М отчете по-висока от очакваната печалба и повиши годишната прогноза за продажби и печалба. Lexmark и Sharp също отчетоха добро тримесечие.
Associated Press
3М отчете по-висока от очакваната печалба и повиши годишната прогноза за продажби и печалба. Lexmark и Sharp също отчетоха добро тримесечие.
Компаниите от IT сектора отчетоха силен корпоративен сезон, като от излезлите до сега финансови отчети, се отчита ако не нетна, то поне оперативна печалба.
Печалбата на Lexmark скочи с 61% за първото тримесечие, стимулирана от високите продажби, поради подобрената икономика, съобщи "Уолстрийт джърнал". Акциите нараснаха с 8.9% и вече се продават за 43.49 долара, след като финансовите резултати на компанията подобриха очакванията.
Lexmark отчете печалба от 95.3 млн. долара спрямо 59.2 млн. долара за същия период предходната година. Приходите също се увеличиха - с 10% до 1.04 млрд. долара за първите три месеца. Основната дейност на компанията е производството на принтери и офис техника
отчете по-висока от очакваната печалба и повиши годишната прогноза за продажби и печалба, като се позова на силното търсене на развиващите се пазари, както и подобряване на икономическата ситуация, съобщи Ройтерс. Новината изстреля нагоре акциите на компанията с 4%.
Нетната печалба на 3М за първото тримесечие е 1.01. млрд. долара, а приходите се повишиха с 24.7% на 6.3 млрд. долара. Това е резултат от скока от 54.1% на продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион.
Sharp се върна на печалба за фискалната година (която приключи през март) и даде прогноза за допълнително възстановяване през идната година, поради засилващото се търсене на триизмерните дисплеи с течни кристали, съобщи "Файненшъл таймс".
Японската компания отчете оперативна печалба от 554 млн. долара, като така обърна тенденцията след 589.6 млн. долара загуба за предходната година. Sharp очаква за тази фискална година да отчете 1.28 млрд. долара оперативна печалба, което пак е под средното ниво от годините преди кризата, коментира изданието.
Резултатите на компанията показват възстановяване на търсенето на потребителска техника като телевизори, но също така подчертава колко дълъг път трябва да извървят компаниите, за да върнат високите нива на печалба.