"Евроком" и "Кейбълтел" се сливат в Blizoo
Blizoo е търговското име, под което известните кабелни оператори "Евроком" и "Кейбълтел" вече ще предлагат своите услуги достъп - интернет, телевизия и фиксирана телефония. Миналата есен фондът за дялово инвестиране EQT V придоби двете компании в сделка на стойност над 200 млн. евро.
Подобни фондове задържат до 5 години своите дялове в компаниите, в които инвестират, коментира Ищван Полони, изпълнителен директор на Blizoo.
По данни на "Капитал" годишният оборот на "Кейбълтел" и "Евроком" за 2009 г. е 70 млн. евро, а техните абонати в страната са 500 хил. души. Преструктурирането на "Кейбълтел" -"Евроком" включваше съкращаване на над 200 души миналия декември.
"Blizoo ще инвестира 50 млн. лева в своята инфраструктура през тази година", заяви още Ищван Полони. Компанията е собственик на опорна мрежа с капацитет от 3.2 терабайта. От септември компанията ще удвои броят на излъчваните HD канали, които днес са 10 (Discovery, "Планета", History, National Geographic, Eurosport, Fashion tv, БНТ и т.н.)
Отново от същия месец Blizoo ще разполага с денонощен контакт център за връзки с клиенти. След октомври скоростта на интернет ще бъде увеличена до 200 мегабита от 24 мегабита днес, заяви също Ищван Полони.
От ноември потребителите на Blizoo ще могат да излъчват свое съдържание върху телевизора чрез декодер (set-top box). През второто тримесечие на 2011 г. Blizoo ще предложи интерактивна услуга за видео по поръчка (video on demand). В следващите пет години компанията ще инвестира в полагане на фиброоптичен кабел на ниво квартали, но инсталацията до всеки отделен дом ще почака повече.
Ищван Полони не очаква изменение на пазарния дял на Blizoo през 2010 г. Компанията ще разчита на органичен растеж и придобивания. До няколко дни от Blizoo ще обявят покупката на тв оператор от Северозападна България, допълни Полони. Мениджърите на обединения оператор твърдят също така, че над 50% от пазара на кабелните доставчици в България е сив.