Отварят се ценовите оферти за строежа на отсечката от Нова Загора до Ямбол на магистрала "Тракия"

Днес ще стане ясно кой ще строи отсечката от Нова Загора до Ямбол на магистрала "Тракия". Това ще се случи след отварянето на ценовите оферти на допуснатите кандидати до втория етап от търга. Цената е водещ критерий за избор на победител.
Общо 11 фирми и консорциуми участват в надпреварата. Самостоятелно играят турската "Доуш", гръцката "Актор", австрийските "Щрабаг" и "Алпине", азербайджанската "Азеркорпу".
Останалите са консорциуми или обединения между български и чужди фирми. В консорциумът "Български автомагистрали" влизат "Главболгарстрой Инфраструктурно строителство", "Черно море", "Пътстрой 92" и "ИСА 2000".
"Холдинг Пътища" участва заедно с "Галчев груп", хасковската "АБ" и "Мостстрой" като обединението "Тракия ІІІ".
Оферти подадоха още консорциум между хърватската "Конструктор" и разложката "Балканстрой", както и между гръцката "Терна" и българската "Сиенит".
Испанската "Рубау", която за първи път играе на пътен търг в България, участва заедно с българската "Пътстрой". Последният кандидат е консорциум между германските "Кемна Бау Андре" и "Фаркер Вег Бау" заедно с българската ХСС. Трите фирми са регистрирали дружество по Закона за задълженията и договорите под името "Тракия Лот 3".
За първата отсечка на "Тракия" от Стара Загора до Нова Загора бяха отворени ценовите оферти на четирима от общо 8 кандидата. Най-вероятно и днес ще се случи същото. За разлика от предишния търг обаче на този не се очаква голяма разлика в цените между отделните участници заради променените тръжни условия. Причината е, че държавата поема риска за геоложките проучвания и неотразена техническа инфраструктура в кадастъра за нейна сметка.
Прогнозната стойност на 36 км отсечка от Нова Загора до Ямбол е 216 млн. лв. Първата копка на обекта е планирана за 2 август, по думите на министър Плевнелиев.
Строителството на участъка от Стара Загора до Нова Загора беше спечелено от българското обединение "Магистрали Трейс" с цена от 138 млн. лв. Първата копка на 32 км участък беше направена на 3 май. Реалното строителство обаче не може да започне, защото все още не е подписан договора за строителен надзор на отсечката с "Пътстрой – инженеринг". Причината е обжалването на търга във Върховния административен съд.