"Метро" пуска веригата си с по-малки магазини

- Асортиментът ще е за търговци, собственици на хотели, ресторанти и кафенета |
"Метро кеш & кери" вече работи по изграждането на първите си обекти от по-малък формат и предстои да отвори два от тях през следващите 2-3 месеца. Това съобщиха от компанията в четвъртък. Първият магазин от веригата "Метро компакт" ще се намира в Хасково и ще бъде в общ обект с "Техномаркет".
Той трябва да бъде отворен в края на юни. Около месец по-късно пък ще бъде открит и магазин в Добрич, намиращ се на околовръстното шосе. В негово съседство са веригите "Техномаркет" и "Мосю Бриколаж".
"Метро компакт" е верига от по-малки магазини, чиято площ е около 1500- 2000 кв.м, което е значително по-малко от останалите обекти на компанията. Настоящите 11 магазина на "Метро" в България са с площ между 6500 и 9000 кв.м. Целта на новата верига е по този начин да бъдат покрити и по-малките градове в страната.
В четвъртък от компанията съобщиха, че асортиментът в новите обекти ще бъде насочен към най-големите групи професионални клиенти - търговци, ХоРеКа (хотели, ресторанти, кафенета), занаятчии и др.
Очакванията на компанията са предлагането да се определя от спецификите на регионалното търсене. Така например в Добрич, който е в близост до курорта Албена, вероятно ще има повече продукти за туристическия сектор, обясняват от компанията.
За разлика от настоящите магазини на "Метро" веригата от по-малки обекти ще бъде изградена в помещения под наем. Засега от компанията съобщават, че ще изчакат да видят развитието на първите си два магазина, след което ще обмислят по-нататъшната си експанзия в страната.
Преди дни форматът "Метро компакт" беше въведен и в съседна Румъния. От тамошния клон на веригата съобщиха, че целта е с него да бъдат покрити градове с 50-60 хил. души население. Подобни обекти има и в някои от страните в Централна Европа като Полша например.
През последните месеци консултанти от Западна Европа прогнозират, че все повече големи вериги ще създават магазини от по-малки формати, насочени в централните части на градовете. Причината, от една страна, е постепенната промяна на навиците на потребителите - да пазаруват по-често и в по-малки количества, а от друга - възможността да бъде създадена магазинна мрежа, обхващаща все повече квартали и градове.
Тази вълна вече е застигнала доста държави от Западна Европа, но най-силно е изразена в Германия, според данните на EHI Retail. Очакванията са в близките 2-3 години тя да достигне и Централна Европа