i-Надеждите на Рупърт Мърдок

i-Надеждите на Рупърт Мърдок

"Нюз корпорейшън" вижда таблетите като нов източник на доходи
"Вие, които разработвате най-новите технологии, сте наши партньори – помагате ни да предложим нашето съдържание на хората по нaчин, който отговаря на начина им на живот. Вие самите осъзнавате, че също имате нужда от съдържание. Все пак какво е iPod без музика? Какво е HD телевизор без популярни телевизионни програми? Какво е електронният четец без електронни книги или новини?"
Това са думи на Рупърт Мърдок – изпълнителен директор на медийната група "Нюз корпорейшън" и бивш собственик на Би Ти Ви. Цитатът е част от речта му по време на конференцията All Things Digital, която се проведе миналата седмица от "Дау Джоунс" и "Уолстрийт джърнъл" (част от "Нюз корпорейшън").
Вместо да разчита на най-новите технологии, Мърдок изнесе речта си по старомодния начин – докато четеше от записки на лист хартия. Но в публичното пространство той се опитва да прокара имидж на шеф на най-иновативната медийна компания в света.
Мърдок е един от гoлемите защитници на платеното съдържание. Повечето от големите издания, които притежава - "Таймс", "Уолстрийт джърнъл", предлагат платен достъп до сайтовете си. Освен това обаче Мърдок възлага големи надежди и на една съвсем нова платформа за достигане до читателите – таблетите, и по-конкретно таблетът iPad.
Част от вестниците в портфейла на "Нюз корпорейшън" вече имат версия за iPad. За да е достъпна за потребителите, те трябва да изтеглят съответното приложение от виртуалния магазин на Apple iTunes. Самото приложение може да е с месечен абонамент или безплатно, като второто дава само ограничен достъп до съдържание. Как обаче се приема този нов формат от читателите?
Последното издание, което пусна версия за iPad, беше британският вестник "Таймс". Рупърт Мърдок побърза да се похвали, че само за 3 дни приложението е било изтеглено 5 хил. пъти. Месечният абонамент за "Таймс" струва 9.99 паунда. Но отзивите на читателите не бяха добри.
Появиха се оплаквания, че изданието не е интерактивно - не позволява споделяне на линкове и публикуване в социалните мрежи. Оказа се, че версията за iPad не предлага всички материали от броевете на "Таймс", а само част от тях.
Голямо недоволство предизвика и фактът, че в абонамента не е включен неделният брой "Сънди таймс" - всъщност всички коментари на потребителите на iTunes (откъдето може да се изтегли приложението) критикуват именно липсата на неделния брой.
Най-влиятелният финансов вестник в портфейла на "Нюз корпорейшън" - "Уолстрийт джърнъл", също се предлага във версия за iPad. Месечният абонамент струва 17.29 долара и според Мърдок 10 хил. души са свалили съответното приложение.
Възможно е да получите и безплатен достъп до iPad версията на "Уолстрийт джърнъл", но достъпът ще е ограничен - само най-важните новини и пазарни данни. Австралийският вестник The Australian (също част от "Нюз корпорейшън") също се предлага за iPad  срещу месечен абонамент от 4.99 долара.
Досега приложението за изданието има 4500 абонати. Числата определено показват интерес от страна на читателите, но още е твърде рано да се каже дали този формат ще се окаже печеливш за "Нюз корпорейшън" и другите медийни компании, защото още няма статистика за това какъв процент от потребителите подновяват абонаментите си.
Първият вестник, който пусна версия за iPad, e "Ню Йорк таймс". Тя обаче е безплатна и предлага само избора на редакторите за съответния брой. Внушителни са числата за "Файненшъл таймс" - приложението е свалено от 130 хил. души, и то само в САЩ. Но за момента то също е безплатно заради субсидия от рекламодател и не може да даде пълна представа за това колко готови са потребителите да плащат.
Според изпълнителния директор на "Епъл" Стив Джобс тепърва ще се разбере дали моделът на платено съдържание за таблет ще е успешен. "Всички вече четем новини в мрежата. Сега трябва да накараме хората да започнат да си плащат за съдържанието.
Не знам дали това ще стане, но основното, което в "Епъл" научихме, е оценявай агресивно и търси големите обеми. Мисля, че хората са склонни да плащат за съдържание", казва Джобс, който твърди още, че вярва в свободната журналистика и че не иска да види "как се превръщаме в нация от блогъри".
Започна годишната конференция на "Епъл"

Погледите на всички специалисти са насочени към годишната конференция Worldwide Developers Conference (WWDC), организирана от "Епъл". Тази година тя се провежда между 7 и 11 юни в Сан Хосе, Калифорния. Очаква се на форума да присъстват над 1000 софтуерни инженери, които разработват програми и приложения за продуктите на компанията. Публиката ще има възможност да наблюдава различни експерименти и тестове на нови програми и продукти. Традиционната реч на Стив Джобс е едно от ключовите събития по време на WWDC. Тази година се очаква Джобс да представи новия модел на iPhone при откриването на конференцията.