Чадър, чанта...застраховка и безгрижие

Удобни обувки, кредитните и дебитните карти, чадър, бански, камерата...
Когато пътуваме през ваканцията, има толкова неща, за които да мислим, че задължително забравяме по нещо. И обикновено само след няколко дни се оказва, че точно то ни трябва супермного. И ако става въпрос за магнитния шах, проблемът е малък. Виж, чантичката с лекарствата може наистина да е много важна, особено в чужбина. Една добра възможност да спестим главоболия в пряк и преносен смисъл е да си направим застраховка "Помощ при пътуване". Другата – ако пътуваме в ЕС, да си извадим европейска здравна карта (за плюсовете и минусите на двете виж карето).
Основното покритие на застраховката са медицинските разноски, като тя има покритие в повече случаи, отколкото европейската здравна карта. Освен спешните случаи, които ЕЗОК покрива, здравната застраховка плаща разходите и при т.нар. акутни заболявания – остро влошаване на здравословното състояние, което обаче може да не се третира като спешно. Акутно заболяване е например бъбречна криза, перфорация на язва и др. "Помощ при пътуване" покрива и стоматологични услуги за разлика от ЕЗОК.
Повечето застрахователи работят с асистанс компании. Това означава, че когато имате нужда от медицинска помощ в чужбина, просто трябва да се обадите до телефона на асистанс компанията и тя ви направлява през цялото време в кое лечебно заведение да идете и което е по-важно – плаща разноските по лечението, след което има грижата сама да търси парите от застрахователя ви. Когато няма асистанс компания, ще трябва да плащате сами – и да събирате всички бележки за направените плащания. Когато се върнете в България, тези бележки се предоставят през застрахователя, за да ви върне парите.
Гергана Иванова, управител на застрахователен брокер "Финсейлс", съветва, когато се сключва "Помощ при пътуване", непременно да се уточни за кои страни ще важи – дали ще е само за Европа или за целия свят. Освен това е добре, ако правим полица само за няколко дни, да предвидим и 1-2 дни повече. Така ще си спестите неприятности, ако полетът ви например бъде отменен и се разболеете в последния ден.
Освен за медицински разноски застраховката може да има и допълнителни покрития като кражба на багаж, "Гражданска отговорност" към трети лица, злополука, дневни пари, които бихте похарчили за болничен престой извън тези за лечение, разходи за правна защита, отмяна на пътуване.
Примерни цени за "Помощ при пътуване"
Случай I:
Покритие и сума
Медицински разноски за сума до 20 000 евро/долара
Премия
0.65 евроцента/цента на ден за лица от 14 до 70 години, по 0.50 евроцента/цента за деца до 14 години
Срок
Дневна
Случай II
Покритие и сума
Медицински разноски за сума до 20 000 евро/долара
Премия
130 евро/долара за лица от 14 до 70 години, 100 евро/долара за деца до 14 години
Срок
Годишна
Допълнителни покрития в двата случая – кражба на личен багаж до 300 евро с доплащане от 3 евро над премията
Източник: застрахователен брокер "Финсейлс"
Какви са основните разлики между европейската карта и застраховката? Застраховката: Покритието й може да е както за Европа, така и за целия останал свят. Няма ограничение в кое лечебно заведение да отидете. Можете да разчитате на помощ от асистанс компанията, която плаща вместо вас в някои от случаите. ***ЕЗОК Важи само за държавите от ЕС, Швейцария, Норвегия, Исландия. Трябва сами да търсите лечебно заведение, което работи с местната здравна каса. Вие плащате на място, а НЗОК възстановява похарчените пари. Издаването й е безплатно, ако имате здравна осигуровка. |