Българите оценяват банковите услуги с 4.7 по шестобалната система
Българският потребител оценява банковите услуги у нас с 4.7 по шестобалната система, показва проучване, организирано от в. "Пари" и "Маркет ЛИНКС".
По-високите нива на удовлетвореност не са привилегия само на големите финансови институции. Освен това банките с ниски пазарни дялове все повече отговарят на изискванията на клиентите си. Това са част от резултатите от онлайн проучването за "Банка на клиента 2009", проведено сред 1230 клиенти на банкови услуги в цялата страна.
Към момента петте най-високо оцененни банки по азбучен ред, между които ще бъде анонсиран финалистът, са Банка ДСК, ОББ, Пощенска банка, Първа инвестиционна банка и Райфайзенбанк.
Получените резултати показват, че клиентите в най-голяма степен се влияят от конкретните финансови условия, които получават от банките. На второ и трето място са обслужването и гъвкавостта към различните нужди на отделните клиенти. С най-малка тежест при общата удовлетвореност са развитата клонова мрежа и разнообразните и иновативни продукти.
Нивата на оценките по отделните индикатори варират между "среден" 3 и "много добър" 4.7 по шестобална скала,. Това показва значителна степен на чувствителност на клиентите към получаваните услуги, посочват от "Маркет ЛИНКС".
Едновременно с това липсата на по-високи стойности от "много добър" са индикативни за наличието на още по-високи очаквания към банките, особено що се отнася до цената на финансовия ресурс. До известна степен това въздейства негативно на нагласата на клиентите да възприемат банковите институции като партньор.
Проучването е показало, че не са малко и банките с по-ниски пазарни дялове, които в значителна степен отговорят на изискванията на своите клиенти, коментира Добромир Живков от "Маркет ЛИНКС".