Десетте смъртни гряха на маркетинга

Десетте смъртни гряха на маркетинга

 

Автор: Филип Котлър

Издателство: Locus Publishing

Цена: 14 лв.

Маркетингът вече не е ефективен. Новите продукти се провалят главоломно. Повечето рекламни кампании не оставят следа в съзнанието на клиентите. Положителните резултати от директния маркетинг са едва един процент. Вместо мощни търговски марки на пазара властва изобилие от взаимозаменяеми продукти. Напълно естествено е мениджърите да настояват за по-висока степен на отговорност от маркетинговите си отдели. Всяка голяма маркетингова кампания се нуждае от финансова аргументация. И ако тя не гарантира увеличение на печалбата, бюджетите за маркетинг и реклама ще останат първото перо, което компаниите жертват с цел намаляване на разходите си. Защо не работи маркетингът? В тази книга Филип Котлър посочва десетте фатални пропуска на съвременния маркетинг:

- липсва поглед върху пазара и насоченост към клиентите

- не се достига до целевите клиенти

- не се следи конкуренцията

- не се управляват правилно отношенията с акционерите

- компанията не е достатъчно гъвкава при намирането на нови възможности

- процесите на маркетингово планиране са неползотворни

- фирмената политика за предлаганите продукти и услуги се нуждае от затягане

- компанията пренебрегва комуникационните стратегии и методите за трайно налагане на търговската си марка

- компанията не е организирана с цел осъществяване на успешни маркетингови кампании

- не се възползва максимално от технологиите.

Филип Котлър е почетен професор по международен маркетинг в Kellogg School of Management на Northern University. Автор е на тридесет книги, сред които и революционната Lateral Marketing ("Хоризонтален маркетинг").

"Тази книга ще стане известна като "Единайсетте смъртни гряха". Единайсетият грях ще сполети всеки мениджър, който не я прочете и пропусне да приложи прозренията на Котлъровите десет смъртни гряха на маркетинга."

Роджър Блакуел, професор по маркетинг на The Fisher College