За есента - нещо леко, светло и мобилно

За есента - нещо леко, светло и мобилно

Не се подлъгвайте от гигантския лъв на ревюто на "Шанел" - светът на висшата мода продължава да се свива. Седмицата в Париж за тенденциите есен/зима 2010-2011 премина в минорен тон, с половин дузина от оцелелите в кризата модни къщи и със спектакли, скромни като сценография и брой на моделите.
Новото определено са цветовете - "Диор" и "Шанел" показаха много малко черно, никакви "военни тонове" и голямо изобилие от цветя. Галиано успешно тества материи и форми, създаващи усещане за 3D ефект, без да се налага да носите специални очила. Доминираше изключителната лекота на конструкциите и на цялостния изглед. "Модерната висша мода трябва да носи усещане за мобилност", обясни Карл Лагерфелд.
Прелестно елегантните всекидневни модели на Джорджо Армани бяха сдържани като цветове, без драперии, с нови материали, овални форми и силен акцент върху добре ушитата дреха.
За търсачите на екстравагантното идва финалът на Жан-Пол Готие, който никога не разочарова. С намигване към легендарното бюстие на Мадона той изкара на подиума Дита фон Тийз, след което задълба в сърцето на Париж чак до 40-те години.
Но в крайна сметка бе съвсем видимо, че в кризисни времена и дизайнерите на висша мода са принудени да се съобразяват с вкусовете и портфейлите. Най-елитните къщи останаха с едва няколкостотин клиенти по целия свят, готови да платят за вечерна рокля сума, равна на годишната такса за следване в "Харвард". Затова мнозина от тях хвърлиха мрежи към руския и арабския пазар и Ели Сааб е идеалният пример за тази тенденция.
"В Москва можеш да носиш ужасно къса пола и без проблеми да си разхождаш бюста и дългите крака. Можеш да си сложиш най-красивите бижута и това няма да изглежда вулгарно. Я пробвайте това в Париж...", обясни пред "Ройтерс" актрисата Анна Шчербинина. Зад гърба й представителки на арабския свят аплодираха бляскащите рокли, щедрите бижута и огромните чанти на Сааб.