Кой е по-по-най: Microsoft, Apple или Google?

Лидерите на пазара за компютри Microsoft стоят далеч след конкурентите си, ако сменим гледната точка и погледнем към другите продукти на пазара на нови технологии. Макар да направиха бум с iPod , Apple пък нямат собствена търсачка.
Кой къде е на пазара на технологиите днес? Електронното издание на авторитетния вестник "Файненшъл Таймс" сравни трите най-големи компании - Microsoft (основана през 1975г.), Apple (1977г.) и Google (1998г.):
Смарт фони
Разработеният от Apple iPhone започва надпреварата през 2007г. Първият последвал отговор е от Google с тяхната операционна система Аndroid. В началото на 2010г. операционната система на Google намира по-добър пазар, основно в Щатите. Майкрософт обещават да отвърнат на удара с Windows Phone 7, планиран да излезе в края на 2010г.

Компютри
92% от пазарния дял се падат на Microsoft. В последно време компанията се радва на подем, благодарение на Windows 7. Малкият дял на Apple (едва 5%) се разширява, заради покачващата се популярност на Mac. Google очакват да обърнат нещата в своя полза с излизането на операционната система Chrome OS тази година.
Браузъри
Лидерство е на Internet Еxplorer от Microsoft – 60% от пазарния дял. Google (6%) скачат на 3-то място с браузъра си Chrome. Safari на Apple завладява по-малко от 5% от потребителите.
Електронна поща

Почти 30% от потребителите използват hotmail на Microsoft, а 15% се падат на gmail на Google, основана през 2004г. Компанията развива амбициозната услуга WAVE, която позволява на определена група потребители да виждат имейл обмена, докато пишат в пощата си. Далеч назад стои програмата MobileMe на Apple, която се използва от по-малко от 1% от потребителите.
Географски карти
Безспорен лидер са Google maps завладели 2/3ти от потребителите. Въпреки това "Файненшъл таймс" отбелязва добрата позиция за развитие на Apple, която се дължи на контрола върху iphone платформите.
Офис пакет
С почти 80% от потребителския интерес Microsoft е лидер на пазара. Google Docs са с едва 20%, а Apple не играе в този сегмент
Търсачки

2/3ти от потребителите използват търсачката на Google. Тя е особено популярна в Западна Европа. След години усилия Майкрософт най-накрая си възвърнаха 4% от потребителския интерес (в момента общо 12% от пазара) през последната година благодарение на търсачката си Bing.
Развлечение
- Видео - Google днес са лидери, след като купуват YouTube през 2006г. Платформата има 2 млрд посещения на ден. Apple имат осигурена позиция (17%) благодарение на iTunes от 2005г.
- Преносими медиа плейъри - iPod на Apple от 2001г. направи тромав старт като за първите 2 години продаде 1. 3млн бройки. Чак с излизането на iTunes music store нещата се раздвижват и iPod става икона в своето поколение с 250 млн. продажби. Въпреки добрите дизайн и технология на Zune player на Microsoft, той не успява да пробие надмощието на Apple, защото закъснява.
- Електронни книги - Google държат най-амбициозния проект – имат за цел да сканират и да качват дигитални копия на милиони книги. Microsoft също са имали подобен проект, но са го занемарили през 2008г.
- Игри - след години инвестиции Microsoft най-накрая генерират печалби от своя Xbox. Междувременно Apple направиха революция в игрите с техните iPod touch и iPhone.