КЗК иска законови промени, за да се ограничи автоматичното подновяване на договорите за мобилни услуги

КЗК иска законови промени, за да се ограничи автоматичното подновяване на договорите за мобилни услуги

Комисията за защита на конкуренцията подкрепя становището на българския омбудсман, че мобилните оператори използват неравноправни клаузи при сключване на потребителските договори и неустойки в несправедливо висок размер при предсрочно прекратяване на договор, съобщиха от регулатора.
"Комисията предлага да бъдат въведени законови разпоредби, които да гарантират премахването на ограничителните клаузи в договорите и да създадат гаранции, че интересите на потребителите ще бъдат защитени", се казва в прессъобщение на КЗК. Регулаторът е на мнение, че мобилните оператори "създават бариери пред потребителите свободно да избират и променят доставчика на услуги".
Становищата на омбудсмана и КЗК бяха публикувани след множество жалби на потребители срещу трите мобилни оператора - "Мобилтел", "Глобул" (търговската марка на "Космо България мобайл") и "Виваком" (търговската марка на БТК). Повечето оплаквания са срещу практиката на мобилните оператори да подновяват автоматично договорите, без да предупреждават или да искат съгласие от абонатите си. Много потребители са недоволни и от неустойките, които трябва да се плащат, ако решат да прекратят договора си, преди да е изтекъл неговият срок.