Продажбите на "Лесопласт" и "Неохим" се повишават

Продажбите на "Лесопласт" и "Неохим" се повишават

Още две експортно ориентирани предприятия отчетоха стабилен ръст на продажбите си в рамките на компаниите. Това стана ясно от публикуваните вчера финансови резултати за полугодието.
Производителят на изкуствени торове "Неохим" и производителят на шперплат и дървени плоскости "Лесопласт" са увеличили оборотите си съответно със 71 и 25%, като това обаче все още не е достатъчно за втората да излезе на положителен финансов резултат.
Наред с износителите силни финансови резултати публикуваха и две институции - държащата по неясни критерии половината от парите на стратегическите държавни предприятия Корпоративна търговска банка и една от водещите небанкови финансови институции при малките потребителски кредити - "Изи асет мениджмънт", известна повече чрез основния си продукт "Изи Кредит". "Лесопласт" – Троян, регистрира близо 25% годишен ръст на продажбите си за полугодието до 17.2 млн. лв., показва отчетът на дружеството за периода. Подемът се дължи на възстановеното търсене и стабилизирането на цените на шперплата на външните пазари. Износът на продукта е нараснал два пъти както в количествено, така и в стойностно отношение.
"Неохим" прави 71% годишен ръст на продажбите за януари - юни, но като обеми е наполовина от това, което е постигнала за полугодието на 2008 г., когато кризата още не беше захапала икономиката ни. Освен това дружеството продължава да е на загуба, макар и многократно по-малка в сравнение с преди година. Това показва неконсолидираният отчет на дружеството.
Продажбите му скачат до близо 86 млн. лв., но предприятието инкасира 2.55 млн. лв. загуба за януари - юни тази година. От "Неохим" вече обявиха прогнози за около 60% ръст на продажбите на амониев нитрат през 2010 г. до 130-140 млн. лв. - продукт, който осигурява около 90% от оборота на дружеството. Приносът на експорта в общия оборот се очаква да се увеличи до 40-45%, след като през кошмарната за цялата българска икономика 2009 г. падна на критично ниските 10 на сто.
Корпоративна търговска банка (КТБ) продължава да увеличава печалбата си. Тя расте с 30% до 38 млн. лв. на фона на общото забавяне в банкови сектор. Това обаче е институцията, която към март държи 48% от парите на държавните предприятия без ясни критерии за това. Състоянието на пазара на малките потребителски кредити се подобрява, ако се съди по резултатите на една от водещите компании на него - "Изи Кредит". Дружеството увеличава приходите си от лихви за година с една трета до 14.2 млн. лв., повече от два пъти расте на годишна база размерът на печалбата й - до 4.3 млн. лв.  
Неконсолидирани финансови резултати за полугодието на 2010 г. (хил. лв.)
Компания Продажби 2010 Годишна промяна % Печалба 2010 Годишна промяна %
Неохим 86350 71% -2555 -
Лесопласт 17193 25% 364 528%
Билборд 5675 -11% 137 -64%
Изи Кредит 14272** 33% 4303* 124%
Корпоративна търговска банка 82549** 15% 37997 30%
Източник: Отчети на х3news.com        
*Печалбата на дружеството е преди данъци  
 
** Приходи от лихви