Икономическата криза гони от трибуните феновете в Италия

Икономическата криза гони от трибуните феновете в Италия

Феновете на &quot;Интер&quot; са едни от малкото, които са увеличили интереса си към мачовете на отбора<br />
Феновете на "Интер" са едни от малкото, които са увеличили интереса си към мачовете на отбора
Значителен спад в посещаемостта се очаква през новия сезон в едно от водещите европейски първенства - италианската Серия А. Според анализ на местния вестник "Ла Република", основната причина за това е икономическата криза и желанието на феновете да гледат двубоите по телевизията.
Вестникът твърди, че феновете ще предпочетат да останат пред телевизорите през новия сезон, защото им излиза доста по-евтино.
Сред другите основни доводи са слабото представяне на националния отбор на световното в Южна Африка, както и отливът на големите имена от местния шампионат. Законите за футболното хулиганство пък ще оставят празни и голяма част от местата на най-запалените ултраси.
Сезонният абонамент на 18 от 20-те отбора в елита бележи спад. Единствените, при които има увеличение, са носителят на "скудетото" и европейски клубен шампион "Интер", както и "Бари". При всички останали спадът варира от 10 до 80%.
Най-тежко е положението в римския "Лацио". Слабият предишен сезон на "орлите" се отразява само в 1600 продадени абонаментни карти досега. Според "Ла Република", до началото на сезона не се очаква тази цифра да се увеличи драстично.
Така ще се окаже на практика, че отбори дори от третия ешелон на италианския футбол ще имат повече продадени абонаментни карти от "Лацио".
Изключително сериозен спад бележат и продажбите на "Фиорентина". В сравнение със същия период от миналата година, феновете са си купили с 45% по-малко сезонни билети.
Въпреки че миналата година се бори до последно за титлата с "Интер", "Рома" е продал с 30% по-малко билети. Това се дължи освен на икономическата криза, но и на войната на феновете със собственичката Росела Сенси и призивите им към нея да продаде клуба, твърди още "Ла Република".
Слабата предишна кампания на гранда "Ювентус" пък се е отразила с 22% по-малко продадени абонаментни карти. "Старата госпожа" остана едва на седмо място и в последния момент се добра до участие в евротурнирите в Лига Европа.
Липсата на селекция, понижените инвестиции в клуба и войната със собственика Силвио Берлускони се отразиха и на продажбите на сезонни билети на "Милан". "Росонерите" са продали с 15 хил. анбонаментни билета по-малко в сравнение със същия период на миналата година.