"Facebook" е привлякла 10 пъти повече реклами за последната година

Възползвайки се от растящата си аудитория, която наскоро надмина 500 млн. души, социалната мрежа "Facebook" е привлякла 10 пъти повече реклами за последната година, съобщава агенция "Блумбърг". Някои рекламодатели са увеличили харчовете си 20 пъти, казва Шерил Сандбърг, оперативен директор на компанията.
"Допреди 2 години големите марки експериментираха с нас. Преди година те увеличиха рекламите си, а сега разчитат предимно на нас, за да рекламират продукцията си", добавя тя. Тъй като "Facebook" не е публична компания, тя не разкрива доходите си. Въпреки това вътрешни източници дават прогноза, че за 2010 г. приходите ѝ могат да се увеличат от около 750 млн. на 1.4 млрд. долара.
Чрез рекламодателите си социалната мрежа съумява да привлича стабилни доходи, без да задължава потребителите си да плащат такса за достъп. С всеки нов потребител тя открива все повече място за показване на реклами, но цените им не се повишаваха през последните години. Сега това може да се промени, казва Сандбърг.
Миналата седмица запознати източници коментираха, че създателят и собственик Марк Зъкърбърг може да отложи първоначалното публично предлагане за 2012 г., за да има още време да увеличи приходите и потребителите си.
За да ги направи по-ненатрапчиви, "Facebook" позволява на потребителите си да "харесват" рекламите и да виждат кой от приятелите им е направил същото. Целта е хората да прекарват колкото се може повече време във виртуалното пространство.
Бъдещето на социалната мрежа също зависи и от това доколко тя ще успее да се справи с обвиненията в разкриването на лична информация и конкуренцията, като Twitter например.