Arcade Fire с реванш срещу миналото

На живо
Заседанието на Народното събрание

Arcade Fire с реванш срещу миналото

Част от една от <a href="http://embed.arcadefire.com/artwork/artwork_jpeg.html">осемте обложки</a> на новия албум на Arcade Fire "The Suburbs" - от Керълин Робърт
Част от една от осемте обложки на новия албум на Arcade Fire "The Suburbs" - от Керълин Робърт
The Suburbs излиза на 2 август 2010 година. Албумът може да бъде поръчан от официалния сайт на Arcade fire на cd, винил или в дигитален формат.
Arcade Fire не са група като останалите. В един свят, омагьосан от лъскавия имидж, канадската шесторка изглежда твърде странно, почти като различни парчета, които не са успели да се наредят никъде другаде и изведнъж са намерили синхрон заедно, опитомили хаоса. Tова ги прави уникални, не-точно-като-другите, което през 2010 е трудно да изречеш за много артисти. На 2 август Arcade Fire издадоха своя трети албум, "The Suburbs", вдъхновен от детството им в предградията на Тексас и спомените по това, което вече го няма. 
А оттогава не малко неща се променят за групата, създадена от Уин Бътлър и съпругата му Режин Шасаня. Arcade Fire преминават от малките клубове към големите зали и фестивали, правят съвместно изпълнение на "Wake Up" с Дейвид Бауи, подгряват U2 и изпълняват заедно с тях "Love Will Tear Us Apart" на Joy Division. Уин и Режин се появяват на една сцена с Брус Спрингстийн, пишат саундтрак с Оуен Палет, участват в кампанията на Барак Обама, а Питър Гейбриъл записва кавър на парчето ‘My Body Is a Cage’ и го включва в последния си албум. Концертът на Arcade Fire в легендарната 20-хилядна зала Медисън скуеър гардън на 5 август ще бъде режисиран от Тери Гилиъм ("Страх и омраза в Лас Вегас", "Сделката на доктор Парнасъс ").
Всичко това по никакъв начин не променя канадците, а в новия си материал те дори с леко носталгична нотка се обръщат към чувства от миналото, предхождащи успеха им.
"The Suburbs", определен от самите Arcade Fire като "смесица от Depeche Mode и Нийл Йънг", напомня на моменти за едноименния им дебютен мини албум и първия албум "Funeral". Не толкова музикално, колкото като усещания, цветове, някак си ясно и удобно в кожата си, далеч от черните апокалиптични облаци, които превземат съзнанието на групата по времето на втория албум "Neon Bible".
Албумът започва с едноименната песен, която с лекото си начало те кара да се отърсиш от тежестта на очакванията, но впоследствие се превръща в един от ключовите моменти в "The Suburbs", а текстът й - в един от най-драматичните, писани от Бътлър. За разлика от преди, думите му са много по-директни, често излезли от метафоричните си обвивка и атакуващи съвсем открито. Това не ги прави по-малко многопластови в смисъла им.
"City With No Children" разказва за приятел, който като дете е мечтаел да се махне от предградиeто, но използва първия си шанс да се върне и установи там. "We Used To Wait" е вдъхновена от любовните писма, които Уин е пишел по онова време ("But what’s stranger still / Is how something so small can keep you alive") и с месеци е чакал отговорите ("By the time we met the times had already changed")
"Ready To Start" вкарва първите електронни елементи в албума, тяхната кулминация е в "Half Light ІІ (No Celebration)" и "Sprawl ІІ (Mountains Beyond Moutains)", в която Режин пее "These days, my life, I feel it has no purpose/ But late at night the feelings swim to the surface" на фона на музика, заплашваща да премине в "Heart of Glass" на Blondie всеки момент.
Въпреки перфекционизма във всяка нота, при първо слушане "The Suburbs" не предлага рязко открояващи се песни с по-завладяващ химнов заряд, което някои може да отчетат като недостатък. Вместо това, 16-те парчета са изградени така, че да бъдат възприети цялостно. Определена тема или сюжет няма, по-скоро повтарящи се усещания, гравитиращи около хората с ясна представа как да излязат от блатото, но в които пламъкът внезапно е угаснал в разгара на борбата.
Трудностите изглежда винаги мотивират Arcade Fire, затова и всичко, което са създали до момента, носи искреността в себе си, носи тежестта на чувствата им, често на фона на някак светло звучене, внушаващо, че изходът въпреки всичко е близо. Светът, който те създават, е далеч от града, от шума, от стереотипите, от начина, по който често изглеждаме такива, каквито другите желаят да бъдем. След дългия път, който изминават за седем години няма никаква индикация, че са направили компромис с каквото и да е. Това е черта от характера на ‘The Suburbs’, която няма как да бъде отречена. Макар и в "Suburban War" Бътлър да пее за започване на война, която не може да бъде спечелена, има вече доста основания да смятаме, че Arcade Fire в крайна сметка ще направят засада на реалността, срещу която се бунтуват.
Авторът е един от диджеите на Indioteque.

Indioteque
е музикален проект, основан от диджеите kirkerona, Specta, fiff и The Fein през 2008-ма година с цел да популяризира световната инди и алтърнатив сцена. Всеки месец те организират партита, чиято стиловата насока варира от алтернативен инди рок и поп до електроника. На Indioteque.com можете да откриете новини, ревюта на албуми, репортажи от концерти в различни европейски държави, интервюта с български и чужди музиканти, песни за свободен download, статии. През май 2010-та Indioteque организира концерта на сръбската група Repetitor в България.