Тениските с надписи тестват границите на добрия вкус

Тениските с надписи тестват границите на добрия вкус

"Здравей, загубеняко!" Не бързайте да се обиждате, предупреждава вестник Chicago Tribune. Това е просто надпис на една от онези нахални тениски, които неизменно постигат целта си - забавляват пуберите и скандализират техните родители и учители.

Популярността на т.нар. позьорско облекло винаги е на върха си точно в дните преди първия учебен звънец, когато тийнейджърите си купуват нови дрехи за училище, в това число "говорещи" тениски. Един от лидерите сред компаниите производители е It's Happy Bunny, върху чиито тишърти е изобразено зайче, ръсещо твърдения тип "Грозен си и това е тъжно".

Търсенето в интернет на компании, които продават тениски с идиотски послания ("Знам как се чувстваш. Но просто не ми пука") се е увеличило чудовищно през последните два месеца, показват данни на портала Yahoo! Shopping.

Wal-Mart Stores Inc., най-голямата фирма за продажби на дребно в света, продаде 20 млн. от пинизчийските тениски през 2004, когато продажбите им скочиха с 50 процента.

Напоследък американците купуват по-малко дрехи - производителите на облекло в САЩ очакват годишните им продажби да спаднат с 8 процента през тази година - но това по никакъв начин не се отразява върху пазарния триумф на фланелките с хапливи, флиртаджийски или направо нецензурни надписи.

Тенденцията тревожи родителите и училищните ръководства, които към редовните сблъсъци с тийнейджърите на тема "гардероб" трябва да прибавят към дънките със суперниска талия и разголените пъпове и тениските с невъзпитани надписи, отбелязва изданието.

Въпреки че в някои училища е немислимо да се появиш с тениска, декларираща "Готино е да си тъп", не всички родители приемат насериозно трикотажните излияния. Родителите на единадесетокласничката Никол Джонсън например й разрешават да носи тениската си "Имам за всички", стига да не гастролира с нея в училище. Щастливата Никол има и тениска "С 2 гаджета е по-добре."

Всички компании, произвеждащи дрехи за тийнейджъри, имат тениски с цинични надписи, защото ценностите на това поколение са такива, казва анализатора Ерик Бедър.

Аксесоарите с марката на безмилостното зайче включват тефтери, папки и балсам за устни, в чиито инструкции за употреба може да се прочете "Нанеси, целуни задника ми и повтори". Колекцията от тениски включва над 20 различни надписа като "Момчетата лъжат и леко смърдят" и "Учителите сте страхотни. Или нещо такова. Искам шестица".

Дори героите на Дисни трябваше да еволюират и да покажат по-освободената си страна. Резултатът са тениски с феята Тинкърбел и надпис "Глези ме".

В някои случаи обаче авторите на смешните реплики прекрачват границата на приемливото. Така се случи с тиражираната от Happy Bunny тениска с надпис "Без майтап. Старците да си ходят", която жителите на известния с пенсионерския си профил щат Флорида приеха толкова лично, че се наложи веригата Sears да я изтегли от продажба.