САЩ създадоха най-голямата авиокомпания в света

Американското правителство даде зелена светлина за сливането в една на две от най-големите авиокомпании в страната, с което беше създаден най-големия превозвач в света, съобщават световните агенции.
Преди това обединението на "Юнайтед Еърлайнс" и "Континентал" беше одобрено от антимонополните органи.
"Юнайтед Еърлайнс" е третата по големина американска компания, а "Континентал" - четвъртата. Заедно те имат близо 87 000 служители в целия свят, обслужват 370 дестинации в 59 страни, както общият им оборот е 29 милиарда долара. Флотилията им наброява 700 самолета.
Обединението на двете компании затвърждава тенденцията за консолидиране в авиосектора. Преди две седмици беше обявена поредната голяма сделка между авиопревозвачи - този път в Латинска Америка. Чилийската компания "Лан" (Lan Airlines) обяви, че ще купи бразилския си конкурент "Там" (Tam Linhas Aereas) за 3.7 млрд. долара. С това беше създаден най-големият авиопревозвач в Латинска Америка - и като приходи, и като брой на обслужените пътници. Общият оборот на обединената компания, която ще се казва LATAM Airlines Group, ще е 8.5 млрд. долара, посочва агенция "Блумбърг". |
За да получат одобрението, "Юнайтед" и "Континентал" отстъпиха част от своите лотове на едно от големите международни летища в САЩ. Новата компания ще се нарича "Юнайтед Еърлайнс", а самолетите ще бъдат в цветовете на "Континентал". Заедно те ще летят по 340 дестинации в целия свят. Борсовата им капитализация ще бъде 3,2 милиарда долара.
Сделката, която се очаква да бъде оформена до 1 октомври, възлиза на 3 млрд. долара и ще помогне на двете компании да съкратят разходите и да укрепят позициите си на фона на растящата конкуренция на нискобюджетните авиопревозвачи
Делът на новата компания на световния пазар се очаква да бъде към 6%, а на вътрешния - над 20%.
Централата на новия гигант ще бъде в Чикаго, в сегашната централа на "Юнайтид Еърлайнс".
Сега най-голямата самолетна компания в света "Делта" също е американска.
Според публикация във в."Вашингтон таймс" министерството на правосъдието на САЩ е изразило удовлетворение от това, че маршрутите, по които летят самолетите на двете компании, не съвпадат изцяло и по този начин сливането няма да доведе до повишаване на цените и ограничаване на полетите.
Изданието обаче предупреждава, че ако в крайна сметка обявеното сливане бъде осъществено и броят на участниците на пазара на граждански полети се понижи, то ще намалеят и възможностите за избор на пътниците. "В САЩ ще останат само 4 традиционни авиопревозвача, като е възможно да бъдат и три - ако "Американ еърлайнс" (American Airlines) приеме предложението за сливане на Ю Ес еъруейз (US Airways), пише вестникът.
Вълна от сливания и придобивания заля авиосектора през последните две години. Причините се крият във финансовата и икономическа криза, която първо изстреля нагоре цените на петрола (и така наду разходите на авиокомпаниите за горива), а след това стопи приходите от продажбата на билети. Това принуди авиопревозвачите да пестят разходи, като се интегрират в по-големи и стабилни дружества.