"Кока-Кола" остава най-скъпата марка в света
За 11-а поредна година "Кока-Кола" (Coca-Cola) е най-скъпата марка в света според класацията на Interbrand, обявена вчера. Брандът на компанията за безалкохолни напитки се оценява на 70.452 млрд. долара и стойността му се е покачила 2% спрямо миналата година.
Първите три марки в класацията на Interbrand остават непроменени от 2008 г. насам. И тази година на второ място е IBM, която се оценява на 64.727 млрд. долара. Следва конкурентът "Майкрософт" (Microsoft), който струва 60.895 млрд. долара.
На четвърто място обаче вече е Google, която се е изкачила с три позиции. Брандът, заемал пето място миналата година - "Нокиа" (Nokia), вече е на осмо. В десетката влиза "Хюлет - Пакард" (Hewlett-Packard), но излиза марката автомобили "Тойота" (Toyota), която тази година имаше проблеми със сигурността на някои модели. Стойността на марката на японския автопроизводител се е понижила 16% за година - до 26.19 млрд. долара по оценки на Interbrand и в резултат на това компанията е на 11-о място.
Осем от десетте най-скъпи марки увеличават стойността си. Намаление има при "Дженерал електрик" (General Electric) и "Нокиа" - съответно 10 и 15 на сто.
Най-голямо увеличение на стойността на бранда има при Apple - 37%. Миналата година марката се е оценявала на 15.433 млрд. долара, а сега струва 21.143 млрд. долара. Подобен скок прави и Google, която вече струва 43.557 млрд. долара. Класацията за най-голям спад води Harley-Davidson - 24%, което смъква компанията от 73-то на 98-мо място само за една година.
Единствената медийна компания в класацията е на "Томсън - Ройтерс", която заема 39-о място - с едно по-напред от миналата година. Подреждането се затваря от британската фирма за луксозни стоки "Бърбъри" (Burberry) с оценка на марката от 3.11 млрд. долара.