Проучване: Обслужването в българските турагенции все още не е на ниво

Проучване: Обслужването в българските турагенции все още не е на ниво

Българските туристически агенции са заели пето място сред компания от шест централно- и източноевропейски държави по качеството на обслужването, сочи проучване, изготвено по метода на тайния клиент. Това съобщи сп. Horemag, цитирайки данни на компанията International Service Check (ISC).
В продължение на три месеца тайни клиенти са посещавали офисите на туристически агенции в България, Полша, Чехия, Румъния, Унгария и Словакия, където са правили проверка на обслужването и компетентността на служителите. В България са направени 26 проверки в 7 агенции - "Бохемия", "Компас", "Астрал холидейз", "Он травел", "Юзит колърс", "Олимптур" и posoka.com, уточняват от компанията.
Тайните клиенти в България са открили сериозни пропуски при обслужването. Според изследването близо 27% от служителите на агенциите в България не са направили опит да разберат нуждите им при 19.1% средно за шестте държави. Данните показват още и че 30.8% от служителите на българските компании не са предоставили пълна информация за търсената оферта, а при половината от случаите предложението не е отговаряло изцяло на нуждите на клиента.
Един от тайните клиенти е съобщил, че по време на посещението си в българска агенция през цялото време служителката е отговаряла на зададените му въпроси с "погледнете в интернет сайта на агенцията", а друг разказва, че докато е бил в офиса на друга наша компания, служителката е провела три телефонни разговора и едва след това му е дала лист, на който да запише имейл, на който да му бъдат изпратени оферти.
Някои служители в агенциите са били учудени и че клиентите искат да отидат на почивка на място, което самите те не смятат за интересно, показва още проучването. "Казах на служителката, че искам да отида за един уикенд в Гърция и тя ме попита за точна дата. След като обясних, че искам да е скоро, тя ме попита: "Какво ще правите по това време в Гърция" , разказва впечатленията си от българска агенция участник в проучването.
Според данните 46.2% от тайните клиенти не са получили рекламни материали при напускането на агенциите в България, а 34.6% и визитна картичка. За сравнение, средно за шестте държави този процент е съответно 27.8 и 22.7 на сто. В България обаче повече служители са отправили покана към клиентите да ги посетят отново спрямо средния процент за останалите държави.
Голяма част от тайните клиенти са оценили положително как изглеждат офисите на туристическите агенции в страната - 75.4 на сто. Според оценките обаче само 7.7% от служителите на агенциите в България са носели униформи или бизнес облекло при 37.5 на сто средно за всички държави. Още по-малък е бил процентът и на служителите, които са имали баджове с име и длъжност. В шестте държави той е бил 22.7 на сто, а в България - 3.8% от всички.
Къде куцаме
- Не се прави опит да се разберат нуждите на клиентите
- Не се предоставя пълна информация за търсената оферта
- Не се предоставят рекламни материали

Къде сме добре
- Как изглеждат офисите на агенциите
- Служителите по-често канят клиентите отново да посетят компанията