Солунското пристанище опитва да си върне българските компании
Солунското пристанище започва "агресивна икономическа политика". Това каза председателят на управителния съвет и изпълнителен директор на компанията оператор "Тесалоники порт ауторитис" на порта Стелианос Агелудис при представянето на планове за предстоящи бизнес проекти в България.
Целта на гръцкото пристанище е да бъдат привлечени повече български фирми, които да пренасят товарни контейнери през Солун.
Сред намеренията на ръководството са да намали цените на товаро-разтоварните дейности с около 20 на сто при транзит на стоки. Обмисля се и създаване на логистични центрове в България, ако има достатъчно голям интерес от страна на български компании.
Най-вероятно ще бъде отправено общо предложение за сътрудничество с българските пристанища във Варна и Бургас, каза още Агелудис. С използването на железопътния транспорт може да бъде осигурена връзка на логистичните центрове с други страни от Черноморието.
Според Агелудис комбинираните превози са единственото решение за бързото преодоляване на кризата и трябва да има тясно сътрудничество между България и Гърция, за да се използва цялата икономическа динамика на двете страни.
Той коментира още, че за българския бизнес транспортът през Солун е изгоден, но заради стачките около приватизацията на пристанището през 2008 г. много от фирмите се оттеглиха. Резултат от това е спад в общия обем на българските превози от 30 000 контейнера през 2007 г. до около 7000 за 2009 г.
През 2010 г. е отчетено и увеличение на превозените конвенционални товари, т.е. стоките за широко потребление. Според Агелудис това се дължи на раздвижването на българската икономика. За януари - август трафикът на товари в контейнери за и от България е нараснал над два пъти спрямо същия период на миналата година - от 2323 на 5457.