Българското завръщане на тепиха в Унгария съвпадна с възхода на ФИЛА
На практика борбата само за няколко години успя да компенсира изоставането си и да започне да функционира в световен мащаб по правилата на спортния бизнес. Именно с такава цел през 2002 г. за президент на световната централа ФИЛА бе избран италианеца Рафаел Мартинети на мястото на застаряващия Милан Ерцеган. Три години по-късно резултатите са налице: големите турнири се излъчват по "Юроспорт", а основни спонсори са марки като "Адидас", "Сеат" и "Самсунг". За разлика от професионалната борба или т.нар. кеч, която е изключително популярна на територията на Северна Америка и разчита на приходи основно от договорите за излъчване по платени телевизионни канали, олимпийската разновидност на този спорт - свободния и класическия стил, търси популярност чрез медии със свободен достъп за зрители.
На световното в Будапеща собственик на тв правата бе Унгарската национална телевизия (УНТ), която пое задължението да излъчва пряко схватките по един от двата тв канала - МТВ и М2, както и да снабдява с картина "Юроспорт", който разчита на аудитория от 95 милиона домакинства в 54 страни. Медията излъчи схватки от световното първенство на 18 европейски езика, което привлече интереса на общо 250 млн. зрители. Преди това "Юроспорт" партнираше и на световното първенство в София през 2002 г., което бе първото голямо събитие в периода на управление на Мартинети. За отбелязване е, че българската федерация също извървя подобен път на развитие в последните три години под ръководството на президента си Валентин Йорданов.
"От гледна точка на маркетинга на шампионата и на програмите за мениджмънт на ФИЛА телевизионното покритие на първенството се оказа изключително успешен ход за набиране на средства, обясни Рафаел Мартинети. На територията на Европа "Юроспорт" няма конкурент по гледаемост. Този факт не бе подминат и от нашите рекламни партньори." Благодарение на отличното качество на телевизионната картина, осигурена от унгарската национална медия, различни телевизии от Гърция, Турция, Финландия, Русия и Германия проявиха интерес към световното първенство. Договори за излъчването на схватките от турнира в Будапеща подписаха още телевизии от Канада, Япония, Индия и Иран.
Според информация на унгарски медии бюджетът на световните финали в Будапеща е бил приблизително 900 000 евро, която сума е два пъти по-висока от тази, изразходвана за провеждане на първенството в гръцкия град Патра през 2001 г. Около 80% от сумата е била набрана от спонсори, което е двойно увеличение в сравнение с шампионата в Патра. Рекламодателите търсят популярност в страни като Русия, Грузия, Турция, Иран и Канада, където борбата е с много висока популярност. "Опитваме да привлечем вниманието на клиенти, до които трудно бихме могли да достигнем чрез други спортове, обясни Жонг Пяо, говорител на "Самсунг". В Иран например борбата е с огромна аудитория. Русия е огромен пазар и има резерв на капитали, които гравитират около силовите спортове. От тази гледна точка нашето рекламно послание изглежда пределно ясно."
------------------------------------
Българският национален отбор по борба завърши на първо място в класирането по медали в класическия стил на световното първенство в Будапеща с двете титли на Армен Назарян в категория до 60 кг и на Николай Гергов (до 66 кг). Нито една страна от общо 87 не успя да вземе два златни медала в този стил, включително и отборът на Русия. Т.нар. сборная заедно с Иран, Беларус, Турция и Куба спечели само една титла при класиците в Унгария. В общото класиране по медали, към което се прибавят и медалите от свободния стил, където сребърни отличия взеха Радослав Великов и Серафим Бързаков, а бронз спечели Николай Паслар, България остана на пето място с актив от 24 точки. Победител в отборната надпревара стана националният отбор на страната домакин. Унгарците взеха купата с общо 41 точки. Русия трябваше да се задоволи с втората позиция с една титла, едно сребърно и едно бронзово отличие, спечелвайки общо 27 точки. Турция остана трета с 26 точки с едно злато и два бронзови медала.