Пазарният дял на "Астра Зенека" в България нараства

На живо
Брифинг за учредяването на новата партия на Ахмед Доган

Пазарният дял на "Астра Зенека" в България нараства

На 2.6% възлиза пазарният дял на "Астра Зенека" в България за първите осем месеца на тази година по данни на IMS Health, каза Зоя Паунова, мениджър за страната на фармацевтичната компания. За 2004 г. делът на фирмата е бил 2.3% при големина на пазара от 1.2 млрд. лв. по цени до краен потребител пак по данни на IMS Health. Според Изпълнителната агенция по лекарствата през миналата година компанията не е в първата десетка на фармацевтичните компании с най-големи пазарни дялове у нас.

Най-продаваните медикаменти на "Астра Зенека" през тази година са в областта на централната нервна система, тежките инфекции, кардиологията и онкологията, допълни Паунова. Компанията присъства и на четирите пазара в страната - свободен, здравна каса, здравно министерство, болничен. През 2005 г. увеличихме продажбите към здравната каса, но сключихме по-малко договори за онкологични лекарства с министерството, поясни Паунова. Продажбите само на три медикамента за рак на "Астра Зенека" в България за първите осем месеца на 2005 г. са за 800 хил. долара срещу 8 млн. долара в десетмилионна Чехия и 15 млн. долара в Унгария. Засега министерството е изпълнило около 70% от договорените количества животоспасяващи медикаменти.

През 2006 г. "Астра Зенека" предвижда да регистрира у нас юридическо лице, каза още Паунова. В момента чуждите фармацевтични компании имат само търговски представителства, единици са тези като "Рош", които имат дъщерни клонове тук. Регистрация на склад и получаването на лиценз за дистрибуция и внос са следващите стъпки на "Астра Зенека" в България. Засега в компанията работят 50 души.