Новият "Сааб" 9-5 официално кацна в София
Под звуците на рев на реактивен самолетен двигател новият "Сааб" 9-5 снощи официално пристигна в България. Автомобилът се предлага у нас с три нива на оборудване(класическите за марката Linear, Vector и Aero), като базовата цена е 64 519 лв. с ДДС, а топизпълнението струва104 418 лв.
Новата генерация на "Сааб" 9-5 е със 134 мм. по-дълга колесна база от своя предшественик. Така актуалните размери на колата са дължина 5.10 м., височина 1.47 м., ширина 1.87 м. и междуосие от 2.84 м.
Цялата гама на "Сааб" 9-5 се оборудва с турбомотори, като те работят на бензин, дизел и биогоривото Е85(смес от бензин и етанол). Базовият агрегат е 1.6-литров, четирицилиндров, с мощност 180 к.с. и въртящ момент от 230 Нм в диапазона от 2200 до 5500 об/мин.
Моторът разполага и с т.нар. овърбууст функция, която увеличава въртящия момент на 266 Нм за около 5 секунди при рязко подаване на газ. Двигателят осигурява ускорение на "Сааб" 9-5 от 0 до 100 км/ч за 9.5 секунди, при разход на гориво 7.6 л/100 км. в смесен цикъл.
Вторият мотор е двулитров турбо, като може да работи както с бензин, така и със сместа Е85. И в двата варианта максималната му мощност е 220 к.с. и въртящ момент от 350 Нм при 2500 об/мин. Колите с този двигател се предлагат, както с предно задвижване, така и с 4Х4 системата Saab XWD. Моторът позволява достигане на 100 км/ч 7.9 секунди след старта, а при кротко каране разходът на гориво е 8.4 л/100 км в смесен цикъл.
Най-мощният двигател при "Сааб 9-5" е 2.8-литров, V6. Той се предлаган единствено при Aero версията само със Saab XWD задвижване на всички колела и 6-степенна автоматична трансмисия.
Моторът е с класическо разположение на 60° на двата реда цилиндри за оптимален баланс и работа без вибрации. Той отдава мощност от 300 к.с. и впечатляващи 400 Нм. въртящ момент между 2000 и 5000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6.9 секунди.
Дизеловият агрегат е двулитров с мощност 160 к.с. и 350 Нм. въртящ момент. Неговият основен коз е ниският разход на гориво(5.3 литра на 100 км пробег), като класическата автомобилна спринтова дисциплина се покорява за около 10 секунди.
"Това е най сложната и технически напредничава кола която някога сме произвеждали", казва Матс Фегерхаг, директор техническо развитие в Сааб и това е абсолютно вярно. Сред най-новите технологии в колата са информационния дисплей в авиационен стил(информацията се проектира на предното стъкло, пред водача), динамичния паркинг асистент(сигнализира за налично паркомясто и чертае траекторията на подхода за влизане в него) и аудиосистема с вграден хард диск
Предлагат се също контрол на твърдостта на окачването(с три режима на работа - интелигентен, комфортен и спортен), система за разпознаване на пътните знаци, сигнализация при неволна смяна на лентата на движение и т.н.