Руската компания "Калина" продаде марката за козметика Manhattan на Coty

Руската компания "Калина" продаде марката за козметика Manhattan на Coty

Руската компания "Калина" продаде марката за козметика Manhattan на Coty
Козметичната компания Coty купи германската марка за декоративна козметика "Манхатън" (Manhattan) от досегашния й собственик, руската фирма "Калина груп", съобщиха от Coty. Цената на сделката все още не е обявена.
Coty придобива от "Калина груп" освен марката "Манхатън" и бранда за продуктите против акне Manhattan Clearface. Според ръководството на Coty това ще превърне компанията във втория най-голям играч на козметичния пазар в Германия. Освен това фирмата ще използва досегашните канали за дистрибуция на продуктите и за разпространението и на други свои марки като Astor, Rimmel и Esprit Cosmetics.
От компанията очакват след придобиването на "Манхатън" да увеличат пазарния си дял от 7% на 17% и разглеждат сделката като възможност да изпълнят целта си до 2015 г. компанията да струва 7 млрд. долара.
"Придобиването на брандовете е естествено продължение на стратегията ни да предложим добре балансирано портфолио от марки, представящи някои от водещите продукти в Германия", каза Бернд Бииц, изпълнителен директор на Coty, цитиран в прессъобщението.
Coty е световен лидер в продажбите на парфюмерия. Оборотът на козметичната компания е около 4 млрд. долара годишно. Сред марките на фирмата са Adidas, Calvin Klein, Miss Sixty, Chopard, Rimmel, както и аромати, които носят имената на звезди като Кайли Миноуг, Дейвид и Виктория Бекъм и други. Компанията предлага продуктите си в 90 страни по света, като 50% от продажбите й са в Европа. Присъства и на българския пазар.
"Калина" е една от водещите руски козметични компании. Основните й марки са "Black Pearl", "Clean Line" и "Dr. Scheller". Компанията има активи в Русия, Украйна, Холандия и Швейцария.