Руската компания "Калина" продаде марката за козметика Manhattan на Coty

Козметичната компания Coty купи германската марка за декоративна козметика "Манхатън" (Manhattan) от досегашния й собственик, руската фирма "Калина груп", съобщиха от Coty. Цената на сделката все още не е обявена.
Coty придобива от "Калина груп" освен марката "Манхатън" и бранда за продуктите против акне Manhattan Clearface. Според ръководството на Coty това ще превърне компанията във втория най-голям играч на козметичния пазар в Германия. Освен това фирмата ще използва досегашните канали за дистрибуция на продуктите и за разпространението и на други свои марки като Astor, Rimmel и Esprit Cosmetics.
От компанията очакват след придобиването на "Манхатън" да увеличат пазарния си дял от 7% на 17% и разглеждат сделката като възможност да изпълнят целта си до 2015 г. компанията да струва 7 млрд. долара.
"Придобиването на брандовете е естествено продължение на стратегията ни да предложим добре балансирано портфолио от марки, представящи някои от водещите продукти в Германия", каза Бернд Бииц, изпълнителен директор на Coty, цитиран в прессъобщението.
Coty е световен лидер в продажбите на парфюмерия. Оборотът на козметичната компания е около 4 млрд. долара годишно. Сред марките на фирмата са Adidas, Calvin Klein, Miss Sixty, Chopard, Rimmel, както и аромати, които носят имената на звезди като Кайли Миноуг, Дейвид и Виктория Бекъм и други. Компанията предлага продуктите си в 90 страни по света, като 50% от продажбите й са в Европа. Присъства и на българския пазар.
"Калина" е една от водещите руски козметични компании. Основните й марки са "Black Pearl", "Clean Line" и "Dr. Scheller". Компанията има активи в Русия, Украйна, Холандия и Швейцария.