Колежите - полувисше или полуобразование?

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ярина
    *****
    Неутрално

    "В университетите лекциите се водят от преподаватели с високи звания и степени, които се занимават както с преподаване, така и с наука. Студентите много добре усещат кога един добър университетски лектор е и добър учен, защото той ги информира често за новостите в дадена област, застъпена в лекциите, и им осигурява семинарни, лабораторни и практически занятия, които ще им помогнат в професионалната им подготовка."

    В българските "университети" е пълно с хора с високи звания и степени, които крият зад тези звания и титли пълната си некадърност да бъдат преподаватели и научни ръководители. Те НЕ са в крак с новостите в тяхната област и вършат псевдонаучна работа. Университетите имат правото да бълват хора с дипломи и с плачевно ниво на образованието, които после бизнесът се чуди какво да ги прави. Библиотеките в университетите са пълни със стари, прашасали книги. Академичната обстановка е всъщност някаква пародия на такава. Бай Людмиле, кому хвърляш прах в очите?!!!

  2. 2 Профил на колежанчето
    *****
    Неутрално

    Авторът на тази статия няма и грам понятие какво се случва в българските колежи. Още по- малка е представата му за образованието по принцип. От години всеки, който пожелае и има финансова възможност може да вземе и бакалавър, и магистър, че и доктор може да се назове. А хората, които искат и диплома, и знания си бъхтят независимо от преподавателския състав. Стига сте си чесали езиците с врели некипели, за да запълните броя!!!!!!!!!!

  3. 3 Профил на Сливо Поле
    *****
    Разстроено

    Университетът е получил името си, защото има най-различни колежи, т.е. е универсален. В същото време колежите са с по-малък кръг от специалности в определена област например в колеж по изкуствата не може да очакваш специалности математика, физика, химия. Това обаче не пречи, а даже и помага съответният колеж да подготвя кадрите си по-добре именно, защото е специализирано училище. Това, че в момента някои колежи не могат да осигурят добри преподаватели, означава, че няма да имат добро име от там и достатъчно и добри студенти. Познайте какво ще им се случи! Нека пазарът на завършилите студенти определи кои училища са добри и кои не. Който си е купил дипломата по един или друг начин все едно няма да се реализира. Нали дипломата е необходимо, но не е достачно условие да се върши една работа.
    Така че за равни години обучение трябва да се дават равни степени. Степента специалист може да се дава за съкратен курс от да кажем две години.
    Стига с държавна бюрокрация! Стига с правила, наредби, разпоредби и какво ли не! Нека всяко училище има равен шанс, а пазарните регулатори ще направят така, че само добрите да уцелеят. Това е равенство - равният шанс. Всичко друго е комунистическа уравниловка. Но трябва да измрат и тия, които са били дори само пионерчета, за да се освободим от догмите, утвърдени от комунистите чрез съзнателно промиване на мозъците.

  4. 4 Профил на alfatri
    *****
    Неутрално

    Навсякъде по света колежа е средно образование.При нас бившето полувисше образование се прекръсти на колеж,което обаче било висше образование никому неизвестно защо.Сега колежаните които излизат като специалисти претендират да са бакаклаври,но за това в България се учи 4-5 години и не може да се сравнява с тякното образование.Крайно време е да се реши какво трябва да покрива ученето за бакалавър.На запад се учи 2-3 годин за бакалавър а не 4-5.В България обаче бакалавърското образование се дотира от държавата,а магистърското е платено.Така университетите превърнаха бившето висше образование в бакалавърска степен.Това се получава т.като университетите са заинтересовани да им се плаща за повече години студенти от Държавата.Те няма да намалят годините за бакалавър,т.като биха намалили субсидиите си от Държавата.Така хора учили по почти еднакви програми в зависимост от годината си на завършване имат различна степен на образование.На завършилите преди въвеждането на бакалавърска степен автоматично им се признава магистърска.Крайно време е законово да се уреди че не може да се учи 4-5 години за бакалавър което го няма на Запад,а нормалните 2-3.И в този контекст трябва да се реши колежите да бъдат ли към висшето образование.И за да бъдат те също трябва да се акредитират като висши училища,а не да минават през задния вход

  5. 5 Профил на Felipe
    *****
    Любопитно

    А някой замислял ли се е защо се увеличиха толкова много университетите и колежита. Както е казал Ленин "Да учим, Да учим...". Като се има предвид големия дял на пенсионери в БГ, трябва да се знае и броя на младите хора между 18-25 години. Като скрием половината от тях във ВУЗ-овете, ще намалим безработицата с 50-60% поне на книга. Така че всичко това според мен е да се намали изкуствено процента на безработицата и да се изкара добър икономически растеж. Дефицитът на БГ е толкова голям, че скоро пак българите ще бъдем изкупени от чужденците от запада. След като ни наложат техните правила и т.н.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #