Училището произвежда "ходещи диктофони"

Училището произвежда "ходещи диктофони"

Първо трябва да престане практиката да се пишат учебници "на кило". Второ - Министерството на образованието да промени програмата и да се опита да направи обучението интересно поне за най-малките, за да не ги отврати от училището. А това става с помощта на опитни педагози, на които им е ясно за какво става дума. Информацията, която се включва в програмите, трябва да се намали, за да може да се осмисля. Целта на средното образование не е да направи от децата нещо средно между телефонен указател и сборник с избрани цитати, а да изгради мислещи хора.
Tnp
Нещата са много тревожни. Все повече смъкнат материал от горните класове, академичен стил в уроците, те са прекалено дълги, ненужно изпълнени с дати и имена, в резултат на което се загубва основното. Всеки ден аз "превеждам" уроците на разбираем език. Учениците от V клас учат до 21 ч., преуморени са - това е нездравословно.
Майка на петокласник
По професия съм учител в детска градина. Децата ми са във втори и шести клас. Аз определено срещам трудности, когато чета уроците им, за да им помагам. Изпадам в ужас пред датите по история, които дъщеря ми трябва да запомни. След поредния тест с тройка съпругът ми, който е историк, коментира, че и той ще има тройка, ако трябва да го реши. Не учат децата да мислят, а само да имитират знания.
Мими
Училището в тази форма е опасно както за ученици, така и за учители. Такива огромни училища като СОУ-тата няма никъде по света. Стресът на детето в първи клас в такива огромни сгради и колективи от хора е огромен. Проблемите на отделните възрастови групи също са различни.
Мирка
Най-големият проблем е потискането на свободното мислене. Защо сме общество на конформисти и нагаждачи? Ами още от първи клас започва голямото мачкане на гънки.
Nikolay UK
Кое задължава учителите да препредават безсмислиците от учебниците? Нивото на учителите е не по-малко отговорно за трагедията в образованието.
Въпрос
Категорично съм против учебниците за средното образование да се пишат от професори или доценти! Аз съм преподавател във ВУЗ и много добре знам процедурата. Университетският учебник се пише като научен труд, така че да впечатли даващите съответната титла. Резултатът е една мъгла. Като го поканят да напише учебник за средното образование, този професор преписва университетския си учебник, като само леко съкращава някои неща.
С очите си съм го виждал това в учебник за техникум. Учебниците трябва да се пишат от екипи от изявени преподаватели. И силно да се наблегне на самостоятелната работа. Искам самостоятелни личности, а не ходещи диктофони. Направо се ужасявам, когато чуя лекцията си, повторена дума по дума. Аз не мога да изнеса една лекция два пъти по един и същ начин, а те как го правят, не знам. Ама така си ги научили в средното образование.
Анти
Преподавам на третокласници роми. Не мога да говоря за грам успеваемост. Учебниците са отвратителни - говоря за съдържанието им. Всяка година през юли правим предложения до инспектората, а оттам респективно до министерството за облекчаване на учебния материал. Но глас в пустиня. Всичко така е забатачено, че и Господ да дойде - не може да го оправи.
Dodi
Тревожно е и в университетите. От една страна, имаме студенти без фундаментална подготовка и елементарна грамотност. От друга - едни машини за запаметяване, които не могат да водят диалог и да се измъкнат от вредните училищни навици. Не на последно място - част от материала, който се преподава в гимназиалния курс, особено по природни науки, е напълно грешен фактологически и изумяваме нашите студенти с това, че са били лъгани.
доцент
Мненията са на читатели от dnevnik.bg към статията "Парадоксите на българското образование"