За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
НеутралноНамирате се на територията, наречена България.
Там всичко е: И така може, и иначе бива.
*****
НеутралноКъм автора: Много си прав. От две години сме написали подобен софтуер, само че въпросната агенция(ИААА) не го купува, защото са взети пари от еврофондовете, които са потънали някъде и няма с какво да го купят.
*****
НеутралноАми това за бензините е истина 4е са по-ло6о ка4ество от тези в Германия на пример, но това не е при4ината както казва автора.
*****
НеутралноАми покрадват си хората, кво от тва? Те са си извоювали "да раздават картите", а вие мрънкяте, че "вадели аса от ръкавите". Ама кои сте вие бе, статисти!?
*****
НеутралноТе ти булка Спасовден.Спомням си когато Нефтохим беше български, какъв ежедневен рев имаше за качеството на бензините, как ни грабят монополистите му с монополисти и пр.. След като Нефтохима стана Лукойл и изведнъж, независимата преса просто забрави че имаме рафинерия...
*****
НеутралноАвторът явно е запознат човек, но не умее да обяснява. Нищо не схванах.
*****
РазстроеноПомните ли катастрофата до Бяла преди година? Една дума не се чу как камионът на Синан Алиев (стар, доработен за по-голяма товароносимост, с гуми без милиметър грайфер и най-важното - с надпис Рейсинг) е минал технически преглед. Според мен до подсъдимия трябваше да бъдат наредени шефа на техническия пункт и куп други чиновници нагоре по веригата - тези, които позволяват до ден днешен неизправни леки и товарни автомобили да преминават прегледи без да са технически изправни. С колко ли ще намалеят жертвите по пътищата ако се справим само с този проблем?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите.
*****
НеутралноЗа немския бензин не знам, но лятото ходих до Италия през Черна гора и Хърватска и колата ми гореше 4,8-5л. на сто. А в България не пада под 6л.
*****
НеутралноАвтора съвсем не може да пише разбираемо.
*****
Неутралноабе толкова сервизи се откриха на всички марки автомобили я да прехвърлят отговорността за технические прегледи на съответните сервизи и фирмите производителки да отговарят за техническото състояние на своите си автомобили
това с пунктовете за ГТП си е финансова пирамида и никои не носи отговорност за изправността на автомобилите
*****
НеутралноЛично моят автомобил е минал преглед и е технически изправен. Това за бензините - няма какво да го коментираме - сменям си редовно горивните филтри и знам какво изтича от там, а и знам как върви колата ми с бензин, зареден в Германия например...
А между другото защо когато ИМАМ работещ катализатор не ми се дават данъчни облекчения, защото колата била над някакваи си 100 коня?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите.
*****
НеутралноКакви Лади имаше навремето - това 1500 - мечта... А пък какви Мерцедеси - "пури", "японки"... А сега - куцо и сакато сглобява МПС-та! Може да са много екологични, НО то е, "потому что" предимно клечат за щяло и нещяло в сервизите, му-а-ха-ха...
, ще е по-константна в емисиите си от секви "кекави" возила с изронени и "побългарени" (от български "майстори" и горива) катализатори!
У нас си действа - все още - наредбата, съгласно която емисиите на едно МПС трябва да покриват стандартите, валидни към датата на производството му! Много ясно, че древна карбураторна бричка, която е "built-to-last"-конструирана
ОБАЧЕ истинският проблем е, ЧЕ така формулираното изискване по-горе за емисиите на МПС явно се приема за меродавно и при административното обслужване! Това КАТ, ГТП и целият им обслужващ персонал си бачкат по стандартите на "светлото минало", което е било "настояще" при създаването им - и толкова... Уж "всичко тече, всичко се променя" - само не и целокупната българска бюрокрация! Или ако се променя, то е само към по-лошо...
*****
Неутралнотериторията на бегето е пълна с некадърници в държавната махина - за да лапат яки пачки и да смъкват безброй далавери - иначе няма скак да си обясним огромната разлика в финансовото положение на бюрократа - корумпист и частника който са му увиснали на главата като торни бръмбари всякакви там КАТ, МАТ, ДАЙ, разни комисии за защита незнам во си, разни институцийки с ефирни функции, да не говорим за министерствата и разните агенции, вече 500 000 барсали некъдърни и гладни за рушвети.ДЪржавата е хубаво нещо ама не се прави с такива хора.вижте сингапур, вижте сащ - такива простоти нема.вижте сградните фондове на едсно министерство колко са разсипани а знаем колкоо пари се наляха - въобще бюрокрацията е адски некадърна корумпирана и си гони частния интерес, въпреки че е на държ. служба - същото са и тия пунто - ве дето ги разпраяте тука.в сингапур шуробаджанака няма място в администрацията а се търсят кадърни и можещи хора, без оглед от КОЯ ПАРТИЯ СА, и от кой СОЙ?!!?!!!!!!
затова територията на бълг. ще си остане такава - една никаква.
*****
НеутралноЗащо да ти дават облекчение за катализатор - не трябва. има го във всички що годе по-нови коли. Не облекчения за катализатор, а такса за тези, които нямат. Но никой от политичиската класа - нито от тези, нито от предишните, не иска да вземе подобно решение, защото ще засегне голяма част от авто парка и много хора също.ще има брожение и напрежение. А и по-важното е да е действащ. Сега тези коли, които имат катализатор се ползват с облекчения. Но те са на по 10, 12, 15 години. Как може един катализатор да е годен за такъв период. В катализаторът има активно вещество, което улавя частиците. При нормално чисти бензини би трябвало да е ефективен за около 2, да кажем 3 години. Не знам точно. Някой от Вас да каже. При бензините в БГ максимум 2 години и трябва да се смени. Ама кой ще даде 300 лв. за нов катализатор? И кой ще провери дали наистина е сменен?
*****
НеутралноДа, де... ама ако колата беше под 100 к.с. намалят дължимия данък наполовина. Колкото и странно да звучи - когато я купих миналата година, след ремъците и маслата смених и катализатора с чисто нов. Защото бях чувал, че колите с катализатор ползват облекчения, а и нали на ГТПтата пъхат разни маркучи отзад... Да, ама не... Първо на ГТПто един ми вика че не ми държали спирачките, а аз му обяснявам че съм с АБС, второ в данъчното ме зарадваха с пълната сума на данъка... Другият път катализатор ли? А, не - мерси!
И защо във всяка друга страна най-малко данъци плащат най-новите коли, а при нас е обратно?!
*****
НеутралноКолега с иначе похвално "катализаторно" мислене, "във всяка друга страна най-малко данъци плащат най-новите коли, а при нас е обратно", защото:
- властимащите ни са най-вече "обратни" (ама не сексуално, а в "лошия" смисъл на думата);
- "най-новите коли" показват, че могат да ти се вземат най-много пари, без да имаш съпротивителната сила на мнозинството със старите коли;
- "във всяка друга страна" в списъка с "мръсни думи" не фигурира "екология"...
Така формулираните отговори на въпроса ти са взаимодопълващи се, като нито един от тях, уви, не е неверен (все още)!
*****
Неутрално"... та немския бензин е много некачестен, та затова Русия не може да се оттърве от немски емигранти и гастарбайтери. "
- Това не го разбрах - някаъв сарказъм ли е или наистина го мислиш?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите.
*****
Неутралноjuz, в ОМВ ли работиш, че така се престара с рекламите? нека говорим по темата все пак.
*****
НеутралноНаписаното в статията е напълно вярно. Но има и по-лоши неща. В КТП за периодичните прегледи не знаят каква гранична стойност да приложат при измерване на "димността" на газовете за автомобилите с дизелови двигатели. За тези с Евро 4 е една, а за останалите автомобили - стойностите са други. Просто защото нямат необходимата информация; ако в свидетелството за регистрация не е отразена екологичната категория специалистите от пунктовете са в положение "шах".
*****
НеутралноТези проблеми са "бели кахъри",истинския проблем според мен е в съзнанието на българина-седне зад волана и се чувства бог,всичко му е позволено и е недостижим.Самочувствието и слабата култура ни изиграва лоша шега,а пази боже сляпо да прогледа-мутра в хубав автомобил.
Определено белите идват от невнимание и прекалено самучувествие,а най-малко са от пунктовете за преглед и качеството на бензина в Шел,Петрол или другаде.
*****
НеутралноКак нови коли и джипчета които струват по 50 100 бона ще плащат застраховки от 100, 150 кинта бе колеги .... я се позамислете малко!!! колкото една кола е по скъпа като себестоиност трябва да плаща и по голяма застраховка например 1000 лева а не 100 защото се движат като самолети с по 120 км в населени места и като направят ПТП то е почти винаги с телесни повреди или жертви а и золумите са много по големи от птп с една лада или трабант който се движи с малки скорости а за трабант се плаща 100 кинта и за мерцедес също 100 кинта застраховка не смятам, че е справедливо !!!
*****
ВеселоЕ браво на готиния пич как се е светнал само!Наистина,че никой застраховател не го е еня за катализатора дали е изправен или не!застрахователите изплащат щтети причинени от водачите на трети лица и колкото по големи са те толкова застрахователя се набутва.Наистина, че едно БМВ което профучава с 120 както казва готиния в /комент. 24/прави големи золуми при ПТП а плаща застраховка 100 кинта крайно недостатъчна да покрие щетите причинени от него!Аз си купих от Б-с вартбург за 100 кинта и платих за два стикера застраховка и винетка 160 кинта повече от себестойноста на колата ми това не смятам че е реално.......защото наистина едно ауди или БМВ което струва 50 хилядарки и нагоре не следва да плаща пак 160 кинта за данаци а с поне 10 пъти над тази сума щом този собственик има пари за скъпо возило е добре да плаща и скъпа застраховка това е справедливо според мен
*****
Неутралнодо последните 2ма.абе хора докога с тва мислене на всеки го според възможностите ми тогава и аз като ми влезе някой в магазинчето
ако е добре облечен(сигурно има пари) да му казвам хляба за теб е 5 лева,пък ако е одрипан 25 стотинки...хм?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите.
*****
Неутрално"Няма интегрирана онлайн система за подаване на данни от Министерството на транспорта към МВР". Преди 10 год. в Германия да не би да е имало? Не е от техниката само - от човека е. Проблемът е в Ненаказуемостта, като в останалите области на живота в Родината! Достатъчни са редки, но безкомпромисни проверки с последствия, които не търпят оспорване. Би спестило "контрол на контрола на контролиращия" много пари.
*****
НеутралноМен това не ме учудва, тука е България не трябва да се чудите, щом не се контролира ДАИ от КАТ или независим институт/желателно е недържавен, да кажем спират ти колата случайно на някой мобилен КТП и ти проверяват колата, и се откриват 20 неизправности от възможни/допустими 5 и се "награждава" КТПункта пуснал в движение Изправното МеПеСе. Абе май стана много сложна за, тази европейска Държава.
*****
НеутралноНа мен това ми се е случвало вече преди година в курорта "Св. св. Константин и Елена.
Беше ноември месец, имах работа наблизо и трябваше да хапна нещо, отивам в едно заведение - дървена постройка с маси отпред, заобиколени от найлонови стени. Заведението имаше две менюта: за бачкери и за останалите. Въпреки че вероятно един бачкер взима повече от мен бях "прекаран" по менюто с високите цени.
*****
НеутралноДо коментар [#2] от "С++":
би ли ми казал несто пове4е за този соуфтвер,койа фирма сте?
До коментар [#2] от "С++":