Без пошли реклами на алкохол

Без пошли реклами на алкохол

По повод на приетия от Европейския парламент на 3 септември доклад за влиянието на маркетинга и рекламите върху равенството между половете и във връзка с изказаните мнения в българската преса ръководството АПВТСН* в България реши да излезе пред българското общество със следния публичен ангажимент:
- Подкрепяме идеята за саморегулация в търговските комуникации и ще се придържаме доброволно към Хартата за отговорна консумация на Европейската Асоциация на производителите на спиртни напитки (CEPS), както и към бъдещия Национален кодекс за саморегулация в търговската комуникация, който е вече в процес на създаване.
- Членовете на АПВТСН няма да възлагат, одобряват и изпълняват рекламни кампании, които съдържат сексистки обиди или унизителни образи на жените или мъжете.
- Нашите реклами няма да свързват употребата на алкохол с постигането на успех в бизнеса, в обществото или в сексуалните отношения.
Хората се наслаждават на алкохолните продукти от хилядолетия насам. Употребен в умерени количества, алкохолът е станал част от балансирания и здравословен начин на живот на българите. Ние искаме нашите консуматори да продължават да се наслаждават на нашите продукти и затова призоваваме всички граждани да се присъединят към процеса на саморегулация, като в бъдеще отнасят своите предложения и оплаквания по отношение на рекламите към новосъздадения Обществен съвет за саморегулация в рекламата. Нашата асоциация се ангажира членове й да се съобразяват с решенията на общественото жури.
Призоваваме също така всички рекламни агенции и медии да се присъединят към нашия обществен договор, за да няма нито възложители, нито изпълнители, нито разпространители на реклами, които биха могли да се третират не само от закона, но и от нашето общество като неверни, заблуждаващи, обидни или неморални.
*Асоциация на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки в България