Журналистика за продан

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Евфемизмите
    *****
    Неутрално

    Журналистиката е абстрактно понятие!
    Тя се прави от журналисти, а продажните журналисти могат да правят само продажна журналистика!

  2. 2 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Нашта медийна реклама,
    с изборите свърана
    и с многото пари вързана,
    нийде по света я няма!

    www.berbenkov.hit.bg
  3. 3 Профил на гарабед
    *****
    Неутрално

    Човек не може да купува от себе си. Журналистиката не е продажна, тя е частна собственост.
    Една телевизия/вестник дават колкото си щат време на техен кандидат. Не защото е броил пари обаче, а защото и медиата, и кандидатът са на един собственик.
    Иначе про форма въртят едни пари помежду си, като ония с жабетата. Хем ги изпират.

  4. 4 Профил на въпрос към БЕРБЕНКОВ
    *****
    Неутрално

    Гусине, не знам Георги ли сте или син негов. Поне от 30 г следя афоризмите ви в Стършел. Намирам ги за много сполучливи и ви поздравявам за чувството за хумор.
    В същото време, не мога да забравя, че по байтошово време др. кап 3 р Георги Бербенков беше я депутат, я общ съветник, а бе идваше в казармата по агитация през 80 г, га съм бил аскер.

  5. 5 Профил на изумена
    *****
    Неутрално

    Без да се заяждам, но все пак не мога да не се стърпя да попитам: Какво направихте Вие докато бяхте член на медийния регулатор? Все пак по форумите ние можем да дрънкаме колкото си искаме....

  6. 6 Профил на Манаф
    *****
    Неутрално

    Абсолютно съгласен съм с автора на статията. Някой ще каже, че въпросът е морален, подписали сме някакви препоръки и т.н.
    Не съм специалист, но за някои неща обаче имаме и законова рамка. Цитирам ЗРТ:
    Чл. 17. (1) Радио- и телевизионните оператори носят отговорност за съдържанието на програмите, предоставени от тях за разпространение.
    (2) Радио- и телевизионните оператори са длъжни да не допускат създаване или предоставяне за разпространение на предавания в нарушение на принципите на чл. 10 и предавания, внушаващи национална, политическа, етническа, религиозна и расова нетърпимост, възхваляващи или оневиняващи жестокост или насилие, или са насочени към увреждане на физическото, умственото и моралното развитие на малолетните и непълнолетните.
    (3) (Доп. - ДВ, бр. 79 от 2000 г.) Разпоредбите по ал. 2, които засягат малолетните и непълнолетните, не се отнасят до предавания в кодиран вид и/или предавания, които се излъчват между 23,00 и 6,00 ч. и са ясно обозначени чрез предхождащ ги аудио- и/или аудио-визуален знак или се идентифицират с визуален знак през цялото време. Тази разпоредба не изключва отговорността на оператора за спазването на принципите на чл. 10 през цялото времетраене на програмата.

    Уверявам Ви, че няколко пъти лично съм бил свидетел на детската реакция на клипа с ръждясалата брадва над две човешки глави (същото каза и водеща тв журналистка тези дни).
    Защо СЕМ (в чиито правомощия е) не съблюдава за разпоредбите на закона? Та клипа го гледат и децата и внуците на тези от Тройната коалиция! А може би им обясняват, че това са едни много лоши хора, на които така им се пада!?

  7. 7 Профил на Ivaylo Stoimenov
    Ivaylo Stoimenov
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Основен проблем е заплащането на участията в държавните медии (минутка хроника по БНТ е 660 лв!), които се издържат от данъкоплатците и би трябвало да гарантират плурализма в предизборната кампания.
    Също така противоречи на обществения им характер разделянето на партиите на парламентарни и извънпарламентарни (чл. 64, ал. 2 от Закона за избор на народни представители), като извънпарламентарните са поставени в негледаемо време, а също така и нямат възможност за дебат с парламентарните, с които всъщност са основните им противоречия. По този начин се създава впечатление за маргинализация и второстепенност на извънпарламентарните партии.
    Частните медии не са длъжни по закон да изискват заплащане за отразяването, но се възползват от ситуацията, извличайки максимум приходи. (включително за репортажи, които не се обозначават като платени публикаци!). Пример - тарифата на БТВ за сутрешния блок - интервю при Бареков до 10 мин. струва 15 500 лв!!!!! (без ДДС!)

  8. 8 Профил на Ivaylo Stoimenov
    Ivaylo Stoimenov
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Куриозни случаи:
    - масова практика е при покана за пресконференция журналисти от регионалната преса да питат „Възнамерявате ли да си платите за публикация или да не идваме, защото сме много заети?”, „Как ви е имейлът, за да ви пуснем рекламната си оферта” или директно да препращат към рекламния отдел. По-мекият вариант е: „Можем да пуснем само 3-4 изречения в предизборната си хроника, но за подробен репортаж трябва да си платите”.
    - PR на партия сяда до журналист и директно му диктува текста на публикацията след събитие, след което отива до страньора и проверява как ще изглежда във вестника – т.е., това си е чист вид реклама, само че в изданието това не се посочва, а като автор стои името на журналиста или името на вестника. Обезценява се трудът на журналистите, които се превръщат в търговци.

    Рекламните отговорници изключително настойчиво звънят в предизборния щаб на партията, за да предлагат офертите си и са сговорчиви за отстъпки, тъй като им цените обикновено летят в небесата – един от примерите е търновска кабелна телевизия, която за 1300-та си абоната иска 500 лв без ДДС за репортаж до 3 минути.

  9. 9 Профил на Ivaylo Stoimenov
    Ivaylo Stoimenov
    Рейтинг: 8 Гневно

    След като за 250 лв без ДДС можеш да получиш еднократно ¼ страница в разградски вестник, а за същите пари 1/9 в русенски, си даваме сметка при една национална кампания колко струва медийното отразяване в цялата страна. Възниква въпросът откъде партиите намират стотици хиляди левове за финансиране на подобна кампания. Официалните източници на средства са държавните субсидии по Закона за политическите партии, но и те не са в достатъчен размер...

  10. 10 Профил на ayosifova
    ayosifova
    Рейтинг: Неутрално


    Това е една тема, за която медиите не смеят да говорят. Политици и журналисти са се прегърнали и хич не се интересуват от нас, гражданите. Корупцията в журналистиката е грандиозна, милиони са се изсипали в медиите. Журналистите гонят корупцията, но са свенливи, ако тя е в собствения им двор.

  11. 11 Профил на ayosifova
    ayosifova
    Рейтинг: Гневно


    Какъв е този СЕМ! Приближени на властите, които изпълняват политически поръчки. Тия клипове за Бойко и Костов, както и на "Атака" са си чиста проба нарушения на човешки права и разпалват омраза.
    Браво на авторката. Май тя и Георги Лозанов бяха от малкото свестни в медийния орган.

  12. 12 Профил на ayosifova
    ayosifova
    Рейтинг: Весело

    Ние сме си в Интернет, щото няма медии за нас. Ле-ле, колко вестници, радиа и телевизии, а колко малко струват нещо.
    Браво на Бареков - петнайсет хиляди за интервю...

  13. 13 Профил на ayosifova
    ayosifova
    Рейтинг: Неутрално

    Текстът е написан експертно и не се чете на един дъх, но поставените проблеми са много важни и за тях не се пише в нашия печат. Не може ли да се напрви дискусия между експерти за състоянието на медийната среда . Чета че ОССЕ прави медиен мониторинг на национални медии. Признавам, че ме впечатли позицията на автора.

  14. 14 Профил на ayosifova
    ayosifova
    Рейтинг: Весело

    Пука им на медийните босове какви принципи нарушават. Нали за тях в избирателните закони са направени всички врътки,включително и медийни. Хем да има нещо по-така демократично, хем нищо да не произтича от това. Като купуването на гласове е престъпление...

  15. 15 Профил на ayosifova
    ayosifova
    Рейтинг: Неутрално

    Предлагам евронаблюдателите да прочетат тези мнения.

  16. 16 Профил на Иван Христов
    Иван Христов
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Статията е страхотна. Показа основен проблем в БГ "демокрацията". На показ са партии , които имат пари и власт. Обществото няма достъп до другите партии, които нямат пари да се афишират и рекламират.
    Зелените са единствената партия, без фирми и бизнесмени зад гърба си, и прави кампанията си с около 20 000 лева. Другите харчат на ден над 50 000 лв. Правее си сметката!

    И сами репете за кой ще гласувате

    ЗЕЛЕНИТЕ - бюлетина номер 12

    https://www.behance.net/patriotbg
  17. 17 Профил на ayosifova
    ayosifova
    Рейтинг: Неутрално

    Нека студентите по журналистика се замислят дали е добре да стават микрофони на властта, да тичат след политиците в Парламента или Министерски съвет и да смятат, че са станали "звезди". Нека младите журналисти кажат истината за поръчковата журналистика и микрофонодържателите.

  18. 18 Профил на Надя
    *****
    Разстроено

    Съветът за електронни медии днес е един приют за заспали души и послушковци. Всички са избрани от Тройната коалиция.За какви закони и какви стандарти става дума...Паразитни и псевдодемократични органи. А има и някакви етични комисии, в които етиката е само етикет.
    Време е да се събудим от медийния си сън.

  19. 19 Профил на Lili Kostova
    *****
    Неутрално

    Студентите по "журналистика" учат на едно място, което преди 1989 е било пропагандната машина на комунистическия режим. Сега то е остатък от пропагандната машина на комунистическия режим. Място, където дори не ти обясняват как е убит Райко Алексиев. Затова пък научаваш, че Черноризец Храбър е основоположникът на българската публицистика. Смях, смях...
    Всъщност невъзможността да бъда журналист, както аз го разбирам, беше една сериозна мотивация за мен да отида при Зелените.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #