За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Кирил Кирилов
Рейтинг: 1309 НеутралноКогато в България направят влаковете да могат да се движат със 130 - 160 км/ч това ще е минималната скорост на влаковете по света. Това са инвестиции които се правят с поне 40-60 години перспектива. Но какво можеш да очакваш от една държавна крайно корумпирана държавна фирма, освен поредният провал?
Кирил Кирилов4i4oti
Рейтинг: 374 НеутралноЖелезниците загубиха много клиенти, които предпочетоха автобусите и леките коли. Да се надяваме когато вдигнат скоростта на придвижване да си върнат клиентите, станат печеливши и се подобрят както в цяла Европа!
ZeroOne
Рейтинг: 787 НеутралноСтига сте ни разсмивали.Вижте какво правят в Китай.А влаковете ги правят в Германия. uture/s3928_2.htm
ZeroOnehttp://paper.standartnews.com/archive/2003/12/08/f
Imaginary Friend
Рейтинг: 877 НеутралноМаглев е технология, която беше стигнала чак до учебника ми по английски в 5 клас (1998 г.) и още е много далеч от масово прилагане. Върни се на земята, ZeroOne.
Не цъкам плюсове и минуси.maya2
Рейтинг: 733 Неутралнодори да го оставим на страна това с маглев, факт е, че в западна европа влаковете се движат в определени отсечки с 350 км/ч и това не е новина.
antropos
Рейтинг: 221 НеутралноСкептичен съм - струва ми се , че ще си останем с добрите намерения.И другото което не ми допада, е нашенският маниер да се работи на парче.Добре би било да се изготви цялостна стратегия на жп-транспорта у нас и едва тогава да се говори за "скоростни" отсечки.Да не се окаже в последствие, че залудо са изхарчени едни пари.
Sic transit..nqma zna4ka koi
Рейтинг: 971 ЛюбопитноИ аз карам час и половина от Бургас до Сливен примерно, което прави средна скорост от 60км/ч, което не означава, че на магистралата не карам със 130км/ч... За да се повиши средната скорост неминуемо трябва да се подобри инфраструктурата по трасето! За да бъда по конкретен ще кажа, че и бай Иван с ладата вероятно стига от Бургас до Сливен за час и половина! Та ако някой още не е разбрал ще го кажа в прав текст - когато някой журналист започне сам да си изкарва технически изводи, резултата е предизвестен... Може би числата трябва да ги сподели експерт, а не да четем небивалици за потенциални и средни скорости...
pele
Рейтинг: 8 Неутрално130 км/ч се води високоскоростен?
Аз за последно се возих на високоскоростен влак в Шанхай, и там скоростта стигна 431 км/ч (показват скоростта на монитор)...
И това беше Маглев, #4 Imaginary Friend.
ppopov_67
Рейтинг: 785 НеутралноРеанимиране на динозавъра БДЖ.
Един от последните екземпляри от времето на развития социализъм.
epoc
Рейтинг: 1316 НеутралноОткога скоростта на влаковете е проблем? Аз конкретно не искам да се возя на вагони, които смърдят на кенеф, нямат парно през зимата (скоро по телевизията показваха вагон с навят сняг вътре) и климатик през лятото, а и прозорците не им се отварят. Като бонус може да няма осветление На всичко отгоре билети за двама души струват колкото да изминеш същото разстояние с кола. Е, ако някога сте се возили във влак извън милата ни родина, знаете каква е разликата. И кво? Ще развиваме високи скорости, че да осмърдим пейзажа по-бързо ли?
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....чобанмахала
Рейтинг: 890 НеутралноДо коментар [#9] от "ppopov_67":Не желанието да реанимират БДЖ ги води,а желанието за бърза печалба/кражба от средствата.Едни 300 милиона са усвоени без ефект за обществото и се иска още толкова .Та пак да се усвоят .От хората на новата власт ,разбира се.То затова и сега все "грандиозни "строежи се правят.Ако са много и малки парите ще попаднат в много ръце и комисионните ще са на много малки порции в много ръце.Философията на тия е ясна.Ама тъй като е такава, едва ли "единството" им ще продължи дълго.Мнозина са там не за някаква идея,а за комисионните.
bobhunter
Рейтинг: 269 НеутралноТова, което видях по пътищата на Европа през миналата година са свръхнатоварени магистрали от пътуващи почти в колона огромни ТИР- ове и пустеещи многоперонни ж.п. гари. Може би в бъдеще ще има ренесанс на ж.п. транспорта, но сега едва ли си струва да се инвестира в тази област.
Yankee
Рейтинг: 426 НеутралноИ мъдо да чакате с тия ченгета навсякъде оправия нума да има====
politika
Рейтинг: 165 НеутралноЗащо 130 км/ч ,не може ли да се мисли за 260км/ч,поне за един участък София-Пловдив,после и Варна ,Бъргас
Perfanov
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#8] от "pele":
.На какво разстояние пътува и колко отдалечени са спирките?
Моето мнение (без стабилно покритие) подсказва, че маглев с такава скорост не може да захранва в България повече от 3 спирки общо.
За да е печеливш такъв високотехнологичен влак, би трябвало да го свържем със столици на съседни държави..
BIG AL
Рейтинг: 1316 ВеселоКакво стана със старите , скапани , строшени вагони , които Моловчето / копелето на Първа частна банка / достави - на министъра на "тройната" ??
BIG ALКъде и кога е делото ?? КОЛКО десетки милион изпапаха и ТАМ , другарите ???
Gopeто
Рейтинг: 1321 НеутралноМежду желанието и възможностите има голяма разлика. В България железниците трудно могат да развиват високи скорости. Дори мисля, че и многото пари вложени с разум не биха свършили работа. Просто релефа не позволява.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровДа ако се построят мостове и тунели става. Но това ще е далече във времето. Така че за високоскорстна (конкурентна на смолетите) железница засега не може да се говори. Вероятно като част от международен проект, но такива освен предложението от Китай засега не се задава. Затова нека сме реалисти 160 км/ч би било добре. Остава автобусите да бъдат принудени да спазват ограниченията и нещата ще са по-добри
kasabira
Рейтинг: 628 ВеселоДо коментар [#2] от "4i4oti":
"Въобще не ми пука какво са писали за мен, стига да не е истина."Какво казваха старите хора " Блажени са верующите и тяхно е царството небесно ! "
Та какво казваш- да си зарежа колата, за да бухам със скорост 160 км./ч , а след това да ползвам грАдския транспорт , в която и да било точка на България и да се съобразявам с разписанията на БДЖ?!... че и една цигара да не мога да запаля по пътя ?!...
"Слепият" умствено никога няма да " прогледне" ...
асен георгиев
Рейтинг: 760 Веселопоредните герберски фантасмагории - ще гепят половината пари, защото бедежето го източват откакто се помня (дори един юнак релсите беше гепил) и после пак ще искат от държавата, за да "работят" - като са неренталбилни - да фалират!
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 971 ВеселоДо коментар [#18] от "kasabira":
Съдейки по твоето изказване и пълните междуградски автобуси има доста "слепи"... Все пак не може всички да сме ултрапрозорливи, трябва да има и заблудени нали?!?
pontius_glarus
Рейтинг: 3703 НеутралноДо 14
Не съм специалистка, но имам малко информация. Френският скоростен влак е поставил рекорд от 574.8км/ч. http://www.youtube.com/watch?v=8skXT5NQzCg
Но това се случва в специални участъци, влакът не заобикаля хълмовете, а линиите минават над тях, самите те са монтирани на гумени тампони за да се намалят вибрациите.
Средната скорост е около 280 км, но има и не малки участъци, в които влаковете се движат с около 130км.
Всъщност представи си, че се качваш във влака в 6:00 в София, и си в Пловдив в 9:00ч.
За това можем само да мечтаем.
Забрави за скоростен влак между Варна и Бургас. Там е необходим тунел в планината, и то много дълъг.
pontius_glarus
Рейтинг: 3703 НеутралноДо 21
Грешка, вместо Пловдив имах предвид Бургас
kratun
Рейтинг: 217 НеутралноЩе е хубаво да се помисли и за достъп до интернет, при ползването на транспортните услуги на БДЖ..
geny77
Рейтинг: 681 Весело"... Остава автобусите да бъдат принудени да спазват ограниченията... "
http://i1121.photobucket.com/albums/l516/poprangelov/66.jpgГЕРБЕРСКА РАБОТА !
Дай да убием бизнеса на един, за да уредим бизнеса на друг !...
Вярно, че от автобусите герберите не могат да крадат, а от БДЖ-то - с пълни шепи !...
Ало-о-о , милиционерите ,
Ние не ядем доматите с колците !!!
На наш гръб пак си правите личните бизнес планове ...
4i4oti
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#18] от "kasabira":
За всеки влак има пътници. Аз пътувам често с влак, вместо с кола, разхождам се, чета, пия, спя. Европа не се е отказала от влаковете, а ги развива за разлика от нас. Може би, ако Китай пусне скоростни влакове по Пътя а коприната ще се сетим за предимствата им.